0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kolla att symbolen kompressor blockerad på förstabilden inte visas. Blockerad elpatron ska visas.Kolla medelvärme utetemperatur och utetemperatur. Starta om värmepumpen om allt ser ok ut, annars felsök utifrån det. Ser det ok ut, så bör den starta ganska snart.Gå in i Meny 4.9.3 och sätt aktuella gradminuter på -250 ifall du vill ge den lite snabbare start med "engångsverkan". Den bör starta inom 5 min.
Vad är får jag ut medelvärme ute/inne-temp?
Skulle säga att Stopp av värme på 13 C utetemp är i lägsta laget, dagtid kan det bli uppåt 17-18 C och nattetid 8-9 C.Medeltemp ute blir då ungefär 13 C över ett dygn medan det blir kallt inne i huset.Om du kollar i 4.9.2 så ser du en filtreringstid, om du ändrar den till 12 h eller lägre så kommer värmepumpen starta nattetid.Default är 24 h vilket då hindrar värmepumpen att starta på natten.
Jag skulle sätta filtreringstid efter hur värmetrögt huset och värmesystemet är?Nytt välisolerat hus med golvvärme i betong kräver nog 24 h filtrering.Gammalt hus med radiatorer funkar troligen bättre med 6 h.