0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tog fram en bild på LK för att gör en bättre förklarande bild, det ser inte alls ut så som jag beskrev tidigare, undra om det finns olika versioner, men det tror jag inte. Dement förmodligen.Kika bifogad bild istället för att se hur det ska hänga ihop.
Ett elände ☺️Vill bara flika in att på min är nollan denna pinne enl bild, kollade på mitt "gamla blå ställdon" som jag bytt.
Har ingen jordfelsbrytare i huset.Det enda som är nykopplat är ny mätar skåp och solceller.Bilden säger mig tyvärr inte mycket.Ingen har pillat i proppskåp och pump sen cirkulationspumpen byttes i våras.Kan kolla kopplingarna bakom displayen.
Det är när man inte gjort något på länge som är då nollskruven mer sannolikt är lös. Kolla så den sitter för säkerhetens skull.Den pinnen som flöt omkring 50V är väl bara om det sitter en kondensator på utgången som ska skydda vid peakar vid till och frånslag. Annars är det en ledtråd till fortsatt felsökning. Men du borde ha två fulla 230V när varmvatten är aktivt oavsett om andra proben är på nolla eller chassi.
Du behöver tryck i värmebärarkretsen och avluftat system för att inte får det larmet. Återställ det mekaniska överhettningsskyddet. Röd knapp.Sen testa igen. Funkar det inte så finns det mer att felsöka.