0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men varför inte en vanlig meshpuck eller repeater med nätverksuttag och 230-transformator i väggen? Du kan hämta 230V i pumpen, av estetiska skäl, men flera ampere från 5 eller 12V tycker jag inte du ska riskera driftstörningar för att hämta.
Så jag hänger med nu: Pumpen sitter fast installerad via säkerhetsbrytare och jag (elektriker) drar ett schukouttag från pumpen (efter säkerhetsbrytaren) och sätter på väggen, vari jag placerar en repeater/meshpuck?
Den lägger du på värmepumpen, uppepå. Sätt eluttag på väggen eller uppepå pumpen. Nätverkskontakten finns halvvägs framdragen bak till höger, nära sidoplåten, i displayens höjd, svart ihoprullad kabel med honuttag. En liten halvmetare nätverkskabel där så bör du vara hemma.
NEJ, du ska inte blanda olika grupper i samma rör. Det måste ju finnas 230V i rummet om det finns belysning om man inte vill hämta ström inne i pumpen. Samt du har helt säkert ström i nått angränsande rum så har du tur behövs bara ett hål genom väggen.Du behöver så lite ström att du p rincip kan ta den vart som helst.