0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej och tack för denna forum Thumbsup som jag upptäcker nu 1 vecka efter att jag har låtit installerat comfortzone CE50 ....Det verkar iof att de flesta som har den är nöjda.Jag försöker kommer överens med pumpen men har lite svårt att justera temperaturen i huset så här kommer lite nybörjare frågor! För det första så är rumstemperaturen alltid 3 grader under den riktiga temperatur i de rum som luften tas i från. För det andra så jobbar pumpen mycket på nätterna fast man är snart i maj (bor i Stockholm) och det blir varmare i huset fast man har inte ändrat önskad temperatur, kan det vara en läckage i luftssystemet?Hur har ni er andra som har Comfortzone? Stämmer temperaturen i huset med den som comfortzone läser? Har ni det svårt att reglera? Tack!
Jag värmer med radiatorer, luften tas ifrån 5 rum, pannrum, badrum(2), toalett och tvätstugan.
Ok, det i dessa rum du har problem med låg temp.
Du har väl säkerställt att luft kan komma in i dessa rum från övriga huset?
Se även till att täta fönstrena i dessa rum med tätningslister.Och givetvis ska alla eventuella friskluftsventiler i dessa rum vara stängda, luften ska tas från sovrummen och vardagsrum och där ska friskluftsventilerna vara öppna.