0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eftersom jag vill rent krasst ligga på så låg förbrukning om möjligt försöker jag förstå varför min pump ligger konstant på ca 0,5A på varje fas oavsett om den är i ”viloläge”. Som jag tolkar så är det ingen ”förbrukare” igång. Vad kan det vara som drar upp förbrukningen till 0,5A på alla faser?Med risk att jag räknar helt fel, så vill jag minnas formeln rätt som P=UxI, det borde i mitt fall bli, 400Vx3x0,5=600W. Är inte det sjukt högt för att vara i ”viloläge”?
Låter som nån form av felvisning?Vad mäter du med?
Jag kikar på pumpens informationsruta, så jag har antagit att den visar korrekta värden.
Om strömkännarna är korrekt anslutna så ska de mäta hela husets strömförbrukning, inte bara värmepumpens.Anledningen är att denna information används för att inte belasta huvudsäkringarna i huset för hårt, man ställer in säkringssturleken i värmepumpens inställningar.Om strömmen överstiger säkringsstorleken (typ mitt i vintern när det är som kallast och elpatronerna måste hjälpa till) så stänger den av elpatronerna tillfälligt för att inte huvudsäkring ska gå.