0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Siemens säljer OK grejer till bra pris.Denna borde funka.https://www.elfa.se/en/soft-starter-sirius-s00-5a-400v-3kw-110-230vac-dc-siemens-3rw3014-1bb14/p/13765974
Vet du lämplig inställning på denna för min pump, vad gäller start- ström och tid?
När jag bytte min så köpte jag en original-reservdel, den är förinställd.Vad jag kan läsa mig till är att tiden bör vara ca 1 sek för en kompressor.Startspänningen kan man väl sätta på t ex 50 %?
Hur stänger jag bäst av så att kompressorn inte försöker starta? Sen jag ställde den i EP- drift har den inte stått och hoppat när kompressorn ska igång, men det är något som försöker starta lite kort till och från. Nu har jag ställt om MS till hand och tryckt in test- knappen vilket ju gör att den inte kommer att få ström.
Hur stänger jag bäst av så att kompressorn inte försöker starta? Sen jag ställde den i EP- drift har den inte stått och hoppat när kompressorn ska igång, men det är något som försöker starta lite kort till och från.
Nu är jag konfunderad? Slog på nätet på Delivent och det verkar vara de som tillverkar kretskortsmjukstarten åt Nibe. Skulle Delivent vara bättre än Nibe, för den kostade mer. Har jag missat något?