Hej, vi har precis flyttat in i vårt nya hus med en ny Nibe F1255 och golvvärme, och jag tycker mig inte riktigt känna mig trygg med att den fungerar som den ska. Känner att jag gärna vill veta att det är korrekt innan det blir allt för kallt utomhus

Till saken hör det att när vi flyttade in så imploderade kärlet till vår köldbärare, så fick det utbytt och systemet luftat av installatören, men någon vecka senare slutade vi få varmvatten, så fick hit killen som borrade hålet att lufta systemet med en större pump. Enligt honom så var det väldigt mycket luft i systemet och "skit". Först försökte han spola det år "rätt" håll, men var tvungen att spola det baklänges. Filtret var igentäppt enligt honom, som han gjorde rent. Nu några dagar efter att han har varit här så har jag fått larm om att vi har en hög kondensor ut-temperatur, som kan bero på flertalet saker enligt displayen. Men jag vet inte riktigt hur man kontrollerar eller felsöker vad det kan bero på.
Eftersom jag gärna själv vill förstå systemet och problemet så att man inte är helt borta vid minsta störning så har jag knarkat värmepumpsinformation men får ingen klarhet. Så tänkte se om någon har insikt på vad som skulle kunna vara knas. Kan det fortfarande vara luft i systemet som gör att man får detta larmet?
Jag har kört ett dygns loggning på systemet om det kanske kan ge klarhet till systemets funktion?
Det har även kickat in tillsats ibland, vilket jag kan tycka är lite kontstigt nu under sommaren? Borde inte det potentiellt ske när det är kallare?
Disclaimer: Jag är helt ny inom denna genren så ber om ursäkt i förväg för min dåliga kompetens