0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Samma lika här dvs -9 o eldar oxå! Har tyvärr bara vedspisen men den gör nytta i halva huset iaf Härom dagen när elpriset drog iväg uppåt 180 öre se2 så snåla jag in o slog av l/l pumparna samt stängde av vvb o eldade så mkt jag tordes
En fläkt vid spisen sdm blåser iväg värmen mot något håll, så det inte blir 60 C i köket är inte fel.
Små eldat litegrann idag, 6-7 vedträn. -11°C ute, 21°C inomhus, rummen närmast. Bytte till vintertäcke, hittat termobyxorna och mössan. Imorgon skall elbilen ini i garaget, ingen skrapning av vindrutor mer, ingen borstning av snö mer.Kollade vpn. Cpn går på proportionerligt tryck =16W☺️ Börvärde radiator retur 24 26°C, just nu. Brine 5°C ✌️
Använder ni inte elbilen vintertid?
Igår räckte inte värmen som kaminen ger utan jag fick starta bergvärmen. Då var det -1°C- -2°C. Idag blåser det mindre och det är -9°C och värmen från kaminen räcker bra Ver inte om det är andra eller tredje vintern nu som jag använder fläktar framför kaminen. Förr kom vi upp i max 25°C i salongen medans nu med fläktar går över 27°C. Den värmen går ut i stora hallen, in på kontoret, åt andra hållet går värmen in i badrummet och vidare till kök och tvättstugan. Frånluftsdonen drar värmen genom hela nedervåningen. Tillräckligt med värme går upp på övervåningen.Xiaomi Mi fan pro heter fläktarna som är otroligt tysta. Pro 2 säljs nu.Med enbart kamineldning får FTX lite mindre värme att återvinna. -7°C ute gav en tilluft på 17°C vilket är helt okej så jag får 18-19°C i sovrummet med stängd dörr.