0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Velat länge vad det gäller uppvärmning av mitt boende. Nu i dagarna fick jag installerat ännu en sumo 35 hade en sedan tidigare. Hoppas o tror att det skall räcka till kommande vinter Jordvärme var tanken men fick inget pris…. Så istället för att dra igång ett tiotal elradiatorer så blir det 2 sumo plus vedspis som får stå för uppvärmningen! IOM att det är så osäkert vars politiker o omvärlden bestämmer sig för… Så avvaktar jag större investeringar för stunden!
Köp en värmepumpsberedare också så kan du få 50% bidrag på all hårdvara som du köpt sedan november -22
Nja, lite oklart vad som gäller om man har luft/luft sedan tidigare och kompletterar med VP-beredare, men tycker inte det borde vara omöjligt.
Tittade på texten ifrån Boverket vart inte helt klok på vad som gäller.Faktum är att jag gått i tankarna o byta vv beredare då den sommartid står för en stor del av förbrukningen ca 12-15 kvh/dag… En 70 tals pjäs på 290 liter tror märket är Norrahammar? Då vi bara är 2 i hushållet så känns det lite overkill
Det borde inte stämma, har du stängt av den ett dygn och sett mot dagen innan? Står den kallt och är helt oisolerad (gör ont att ta på) så känns det rimigt. Dåligt isolerad, då tror jag det är något annat. Läckande säkerhetsventil monterad på varma sidan eller någon helt annan produkt i hemmet.Det är ingen skillnad på verkningsgrad gammal mot ny elberedare, bara isoleringen hur mycket den läcker.