0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att de skrotade maskinerna är ju bara en miss av dig egentligen, du borde sagt att de skulle sparas.Visst, de kunde ju också ha frågat innan de skrotade dem, men som sagt, det är säkert det normala att kunderna inte bryr sig om det som ska ut.Det där med läckaget på ovanvåningen kanske går få ut på hemförsäkringen?(De rören borde du ha pluggat eftersom du insåg risken/faran med att ha dem öppna)Som jag ser det är det lika delar ditt fel, och lika delar deras fel.Svårt att veta vad man ska rekommendera i fall som dessa.Både du och firman hade kunnat göra bättre ifrån sig kan jag tycka.
Helt vansinnigt att lämna o-proppade rör, det är så långt ifrån fackmannamässigt man kan komma, gå på han som lämnade det öppet.Och om man lämnar öppna rör så måste man spärra kulventilen som släpper på vattnet i pannrummet, en lapp som förklarar situationen är inte så dumt på ventilen.Det skulle vara många förbannade husägare som skulle skriva här om installatörerna lämnade kvar alla värmepumpar dom byter ut, en lapp på maskinerna hade inte varit så dumt.Om du vill tjafsa och dra det rättsliga vägen så säger jag grattis till advokaterna för det är dom som tar era pengar, allt under ett halvt basbelopp så är det praxis att vardera part står för sina egna rättegångskostnader.Men totalt sett en tråkig händelse du råkat ut för, för din sinnesfrid så släpp det och gå vidare i livet.
allt funkar ju, så betaladu har gett din version.....deras kanske är att hundarna störde deras installation....
Din gamla utrustning betraktas som skräp, eftersom du beställer en ersättare för det gamla, för din order betyder att du inte vill ha den gamla. Annars hade du beställt service eller få anläggningarna parallellt uppkopplade så båda kan användas. Eller så som du borde gjort, specificera var den gamla utrustningen skulle stått efter demontering.Tycker det är grisigt att skrota pumparna hos kund, men misstänker det är av logistiksjäl. Köra det värdelösa rakt dit det tas emot. Spara resten på firman.Missa bokad tid är inte ok tycker jag. Men svårt att få ut något av det tror jag.
Oj....bytte du ifrån bergvp ...till luftvatten vp......?Det är första gången jag har hört att någon har gjort så.....