0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag blev förvånad......när jag läste att du bytte ut en bergvp anläggning...mot om en luftvatten.Dagens invertermaskiner (bergvp)...sägs vara effektivare än tidigare onoffmaskiner...och kunna utnyttja grunda hål på ett bättre sätt.Min son bytte ut en gamal Nibe 7kw onoff till en Termia 3-12 kW.Hålet är detsamma och det fungerar bra....Jag har luftvatten, men skulle gärna ha bergvp, men eftersom jag ej har källare.....så blev det inte så.Tydligen har du plats i källaren för både en bergvp och innedel till luftvp. Var det aldrig tal om att parallellkoppla och behålla båda anläggningarna......så att du kan välja......?
Jag är nu benägen att hålla med dig.......vad synd att inte bergvp står kvar.Med facit i hand...det är alltid lätt att vara efterklok.......så borde ni nog ha talat igenom allt....tillsammans ....på plats..i källaren.
Man ska alltid vara hemma när någon hantverkare gör ett jobb.Det är inte kul att vara den som tittar över axeln på de som ska utföra ett jobb, men oftast kan man då undvika denna typ av missförstånd.Visst, det kan vara så att rörkillarna hade behov av din gamla maskin, för eget bruk, eller någon kompis, eller så ville de bara göra ett snyggt jobb, självklart är de tvugna att "röra" delar av den gamla installationen när de kopplade ihop den nya med befintlig anläggning - på så sätt kan man väl säga att de fick mer än du trodde för pengarna - de var noggranna och ville göra ett komplett utbyte av anläggningen, typ.Som sagt, svårt att veta om de "stulit maskinerna av dig", eller om de bara gjort ett komplett utbyte inkl bortforsling (som de flesta vill ha).Lite svårt att förstå de där med de opluggade rören, så det kommenterar jag inte mer, men vidhåller min uppfattning att du kunnat säkerställa på ett bättre sätt att de inte öppnades.