0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Du har en meny 3B, för att komma dit så trycker du en gång på plus i 3A och sen kanal.Här kan du ändra stopptemperaturen för VV, om den nu står på (A) så är driftpressostaten trasig, du kan då ändra till en fast temperatur.Om du har en temperatur, typ (65) så SÄNK FÖR GUDS SKULL.Normalt så ska man stoppa VV-laddning på typ 55 C.Du har också en väldigt hög VV-start temperatur, normalt brukar man ha typ 45-50 C.
Känns som du hoppade över vad DonPablo skrev. Gör detta han säger.Filmen du visade så var det solklart att värmebäraren inte hade flöde. Har du tryck? Öppna termostater?LP-larm bör vara KB-luftficka som kommit fram. KB behöver luftas med spolning, avluftaren funkar inte i pumpen.Kan även vara kyltekniskt fel för LP-larmet, något man inte får blunda för när den är nylagad.
Aha, tänkte inte på vad den gjorde där och då. Men det är bra upplysning om givaren sitter bara på radiatorsidan, det känner jag till men tänkte inte på alls när jag skrev.Frågan är vad HP-larmet han hade i första inlägget hade kom ifrån? Begynnat glapp i driftpressostaten eller mjukstarten börjar packa ihop kanske?
Hej Carl !Du hade helt rätt och tack till övriga som tagit sig tiden med felsökningshjälp.Stopptemp VV var 65 grader och startar på 55 grader.Provkört igår kväll och en bit in på natten, fungerade bra utan HP/MS larm men när jag vaknade idag så hade jag LP larm istället.Har ny sprit i pannan och ny plattvärmeväxlare, luftat den flera gånger (senast idag igen, kommer ingen luft).Diff mellan kb-f och kb-r är 2 grader. (8grader in, 6 grader ut)Kan ni kolla mina övriga inställningar och se om något är fel?( Servicetid 0 / Parallell 1 ) resten syns nedan
Nae, det var att VV-Stopp i meny 3B var satt till 65 C, han ställde ner till 55.Men LP-problemet kan kanske bero på mjukstarten?
Nyttig läsning för min del, nu vill pumpen bara jobba några få sekunder med kompressorn (3-5 sekunder) innan LP larmet kommer. Upptäckte dock en termostat(?) Satt löst med väldigt torr kylpasta, den smulades och föll av när jag pillade på det. Ska applicera ny kylpasta och tejpa med aluminium tejp på nytt. Tror dock inte på detta. Mjukstarten, är det okej att förbikoppla denna (är elektriker) utan att skada något ?Blir bara så förvirrad över att den ville köra kompressorn en längre tid när VV stod var Satt till 65 grader.