0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hade för mig du hade koll på återställningen av den, har du återställt den någon gång?https://proffs.nibe.se/nibedocuments/31869/531803-2.pdfSidan 20.
Sällar mig tyvärr till skaran med Temperaturbegränsningslarm (167) på en nyinstallerad S735.Installerad i början av mars och felet kom redan efter ett par dagar. Nu återkommer det titt som tätt. Alla inställningar gjorda av installatör. Inget läcker.Luftar både vid golvvärmefördelare och vid pumpen. Det har aldrig kommit någon luft vid golvvärmefördelarna och den enda luftningen vid pumpen som kan innehålla ytterst ytterst lite luft är den högra (sista), men oftast har den heller ingen luft. Ingen annan har någonsin haft luft.Återställningsknappen upplever jag aldrig har gjort något öht. Känner ingen "fysisk återkoppling" när jag trycket på den och den ser alltid (lite snett) halvt intryckt ut. Har tryckt så hårt jag vågar utan att förstöra den.Alla rumsgivare på max.Tryck runt 1 bar.Summa summarum så tror jag inget av mina manövrar gör något för att jag ska kunna återstarta pumpen. Det enda som gäller är att vänta och sedan tar det 3-4 försök innan man äntligen får igång den. Som redan påpekats i tråden funkar pumpen i princip bättre i hjälpläge än "normalt". Det enda som verkar skilja är att den inaktiverat elpatronen. Så det låter väl som att det är elpatronen som är boven i dramat?Alhstrand nämnde även framledningstemperaturen så jag gick in i menyerna och kollade vad vår pump var inställd på:(1.30.6) Högsta framledning värme: 38(1.30.4) Lägsta framledning värme: 20Vad anses normalt här?