Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nyinstallerade NIBE S735 - larmkod 167  (läst 4907 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Archaeopteryx

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nyinstallerade NIBE S735 - larmkod 167
« Svar #15 skrivet: 02 maj 2023, 13:37:09 »
Hade för mig du hade koll på återställningen av den, har du återställt den någon gång?
https://proffs.nibe.se/nibedocuments/31869/531803-2.pdf

Sidan 20.

Det var den knappen. Testade det tidigt några gånger men inte efter att jag luftat sista gången. Installatören kom förbi imorse, tryckte in den och sedan var det inga problem.
Hjälpte väl att XL10 stängdes helt också.

Tack för all hjälp!

Utloggad krambriw

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm/Sverige
  • Antal inlägg: 1864
  • Karma +2/-3
  • Kön: Man
SV: Nyinstallerade NIBE S735 - larmkod 167
« Svar #16 skrivet: 02 maj 2023, 15:58:15 »
Skönt att höra! Så, summa-summarum, det var en läckande XL10 kran som ställde till bekymren?

Hoppas allt håller nu, intressant med fortsatt feedback från dig framöver hur allt fungerar eftersom detta är en ny modell från Nibe
CE50 installerad och driftsatt augusti 2010. Tidigare 24-25000 kWh per år inklusive allt. 170 m2, 2-plan, välisolerat JW-hus från 1989. Total årsförbrukning 2023: 11598 kWh varav hushållsel ca 8000kWh
Ungefär 21 kWh/m2/år för VV, värme och ventilation (Klimatzon III)

Räcker med enbart kompressorn för att klara husets värmebehov ner till ungefär -10 (jan-2024)

Ahlstrand

  • Gäst
Ahlstrand
SV: Nyinstallerade NIBE S735 - larmkod 167
« Svar #17 skrivet: 12 januari 2024, 22:23:24 »
Fick samma felmeddelande på min nyinstallerade S735 idag. Montören lämnade installationen färdig men hade glömt ställa ner framledningstemperaturen till golvvärmen från dess standardvärde på 60 grader.
Mitt parkettgolv trivs troligtvis bäst så länge temperaturen håller sig under 40-45 grader.
Jag gick in i konfigurationen 1.30.6 och sänkte "Högsta framledning värme" från 60 till 45 grader.
2 sekunder senare fick jag felkod: Temperaturbegränsningslarm 167.
Jag väntade en timme som man ska göra innan jag försökte återställa med FQ10.
Testade att återställa 5 gånger men felet försvann inte. Monterade bort täckplasten framför FQ10 och då förstod jag att den fysiska kraft som krävs för att återställa denna FQ10 är ju mycket mer än en "Reset knapp" på en router eller liknande. Efter ett mer rejält tryck på FQ10 återställdes felkod 167 och allt fungerar nu utmärkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!