0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Hur tänker du med ev en regleringen av värmen, använda den befintliga termostaten då. Det blir som en maxtermostat och kommer inte att följa utetempen. Tror du att C-pumpen orkar puffa runt i två slingor till då den som är där är kass. Det är smala slangar där och då kanske en pump måste till för att få snurr på flödet.
Hej du. du har element för övrigt och som du säkert läst, så är det i bland knepigt att få till en del flöden. Nu har du bara en liten del GV. Ja ett 30m2 tillbyggt rum med golvvärme som funkar kanon och badrummet 15m2 som inte blir så varmt som jag villoch tänker skarva på med mera i samma längd, då blir flödet i totalen dubbel och likaså avger mer värme per cm2. Du säger att det kan bli klent med värmen enligt överstyrelsen. Att du isolerat extra ska inte ha någon betydelse, då det är kurvan som talar om vilken temp som ska ut och den ska vara lite högre för elementen. Sant då men, det var betydligt högre kurva för att värma huset före isolering av väggarna, så efter det räcker inte framledningstempen till att värma badrumsgolvetSka det vara riktigt så ska det vara en reglering på GV. Du har en maxtermostat tror jag det är. Vad för temp ut har du från VP , räcker det för överstyrelsen och det är bara i badet som det är för lågt. Exakt! Det med att tänka för dig, är inget jag tänker på, bara härligt att man kan hjälpa till med något och det förhoppningfullt fungerar, bara egna erfarenheter, det finns fler sätt att ordna på. Så jag är inte allenrådande. Det med delar att koppla ihop tar vi i nästa sväng här.
Hej, En fråga. Får du ljud om du höjer BVP CP till max? eller läge 2.Om det funkar samt att du stryper lite mot dina radiator slingor så ökar flödet i GV vilket ger mera effekt till rummet.Tror också om du får upp flödet så måste du troligen sänka kurva lite.Allt är en kompnation av temperatur, flöde. Och ofta så fastnar man på att höja temperaturen på framledningenMed vänlig hälsning,Tony