0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Grävde i kodboken och 5445 finns inte.Kod 5446 finns (förväxlade slangar) och den tyder på att nån tempgivare visar fel värde (eftersom slangarna inte byter plats av sig själva).Jag skulle läsa av temperaturerna på in/utgående vatten till värmepumpen och se om nån visar knasigt värde?Det kan också vara fel på laddpumpen så att den inte går alls och att det uppstår nått backflöde?Att fläkten låter beror oftast på att bladen tar emot nått, typ is?
HejViktigt att det är rätt felkodMen felkod 5445 kan vara flera sakerLäs i felkodslistanBorde bli flera följdkoder på dennaLäs av allaKan vara något så enkelt som att säkringen i utedelen har brunnit (=6,3A glasrörsäkring)Men kan vara mycket merMin brände först säkringen några gånger och senare visade det sig att kondensvatten läckte in på I/O kortet. Tyvärr en dålig konstruktionLösning se bildefter jag gjorde ändringen inga fel annars gick säkringen varje vår när det rann in vatten i I/O-kortet
Hej som Lexus skrev Larm 5445 = Larm värmepump Z1 Summalarm fläkt.Fick inte heller upp det i kodboken vilket var riktigt konstigt. Verkar inte som att fläkten tar emot i någonting dock så är förångaren helt isig så utedelen verkar inte frosta av som den ska. Kan ju vara därför fläkten gick på högvarv o lät "konstigt", fick även 5297 i felkod och då tvättade jag rent förångaren men det verkar bildas mycket is där bakom. Har testat o snurrat på fläkten manuellt o den roterar som den ska, inge is som tar emot vad jag kan se. Skulle dock vilja komma in o ta isär fläkten men lite osäker på hur de sitter fast.
Har du bilder på fläkten isärplockadIntresserad hur den ser ut för evrep i framtidenNy fläkt kostar ju massor