0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Och som jag skrev tidigare, jag är övertygad om att det är en ytterst liten del av VP ägarna som har intresset att "pilla". Så liten del att det inte är värt besväret för tillverkarna att lägga nått större krut på en dyr support för kreti och pleti. Suporten till "vanligt" folk blir väl den tid som blir över när fackmännen fått sina timmar.
Jaha, nu har det gått ytterligare två veckor och fortfarande inga svar på enkla frågor om produkten, trots påstötning.Utan tvivel har Thermia den sämsta kundtjänst jag varit med om, alla kategorier!När priskonkurrensen snart hårdnar rejält, vilket den är på väg att göra när komponentbristen nu är löst och kapitalinvesteringar dyra, står Thermia oförberedda och med ett solkat rykte. Smart drag!
Jag känner igen tongångarna som ekon av en tid för ca 15 år sedan då GDSare dömde ut Thermia pga deras ovilja att serva dessa GDSare. Eftersom dom fortfarande verkar i rätt stor omfattning så hade domedagsprofeterna fel den gången, man kan ju undra hur det är den här gången.
Utbytesmarknaden kommer se annorlunda ut. Trolleriet är borta, och det uppkopplade, datadrivna samhället är här. Man jagar decimaler, fast de egentligen kan vara oviktiga. Kontroll är lika viktigt som värme. Rörisar förstår det inte och uppenbarligen inte Thermia heller som inte har kontakt med riktiga kunder.Digitalisering påverkar allt och alla och nu har elhaveriet skapat starka incitament från kundsidan.Träffar inte en Pappa på fotbollsplanen som inte snackar elpriser, värmepanna, mm. Att söka olika "life-hack" är ett samhällsfenomen.Men, i mitt fall handlar det om något oerhört enkelt. Man köper en vara och förväntar sig en likvärdig kundtjänst som ALLA andra varor. Särskilt när det är premium.Att arrogans straffar sig är jag övertygad om.