0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I Thermias upplägg ingår ju ingen support av slutkund utan det ska ju återförsäljaren sköta.
Det är ju bla därför dom inte säljer till privatpersoner och har utbildning för återförsäljarna. Och att återförsäljaren inte klarar av jobbet denne har tagit på sig ska väl inte Thermia lastas för.
Eller så enkelt att det faktiskt är återförsäljaren som svajar. I Thermias upplägg ingår ju ingen support av slutkund utan det ska ju återförsäljaren sköta. Det är ju bla därför dom inte säljer till privatpersoner och har utbildning för återförsäljarna. Och att återförsäljaren inte klarar av jobbet denne har tagit på sig ska väl inte Thermia lastas för.PsJag kan ju nämna att jag tidigare varit behjälplig vid installationer i samarbete med en återförsäljare och har aldrig upplevt nått problem med suporten.
Har haft märkligt svaga erfarenheter från Thermias kundtjänst. Från rätt goda innan jag köpte, till pinsamma direkt efter.Har dessvärre hört liknande kommentarer från andra.Det hjälps inte hur många miljoner man plöjer ned på skidlandslaget, varumärket tar rejäla smällar nu och bolaget känns vilset efter att ha valsat runt bland olika ägare de senaste åren.Sist ut med smart price, svaga appar, dålig dokumentation av nya produkter och ett attitydproblem i kundtjänsten som motverkar allt gott:- "Det är ju inget ovanligt att man får vänta länge i kundtjänst nuförtiden [>1h samt två veckor per mail], se bara på telekombolagen"- "Du skall inte räkna med att få produktstöd av oss, ta det med din installatör" (Trots att denne bett mig ta det med Thermia direkt eftersom det rör produkten och inte installationen).Att jämföra sig med Sveriges sämsta kundtjänster måste vara rekord i tjänstefel! Man tar sig för huvudet. Att det skulle vara skillnad på förväntningar på en vara som kostar 100-200 tusen kronor i investering och 200 kronor i månaden torde vara självklart för alla.Trött kultur? Branschfenomen?
Jo kontakt med en servicetekniker är säkert bra men gissar att han inte supportar slut kunden. Vet inte hur det är nu men tidigare har i alla fall Thermia varit väldigt hemliga med manualer med lite mera innehåll än bara det enklaste men kanske är bättre nu och finns inte manualerna tillgängliga är det svårt läsa på före köpet. Att pilla själv är väl i det närmaste ett måste hur många vp lämnas helt korrekt installerade med rätt kurva inställd.
Smurfen. Hur stor andel av VP köparna tror du, helt ärligt, är intresserade av att pilla med VP. Jag skulle gissa 1-2 % dom övriga är nöjd med att det snurrarpå och blir varmt till en lägre kostnad än tidigare. Det har från 2000 till 2022 sålts ca 500 000 VP och jag skulle tro att av dom så är det ca 50 000 som har sökt sig till forumet. Av dessa är det kanske 50-100 som någorlunda aktivt sökt information samt några få nördar som delar med sig av sina kunskaper. Vad jag försöker påstå är att det inte spelar någon större roll vad några få här på forumet tycker för dom allra flesta skiter blankt i det.
Vad ville du ha hjälp med ....av Thermias kundtjänst?