Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Vilka har sämst kundtjänst? Är Thermia värmepumpens svar på Comviq?!  (läst 4407 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bobone

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 156
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Har haft märkligt svaga erfarenheter från Thermias kundtjänst. Från rätt goda innan jag köpte, till pinsamma direkt efter.
Har dessvärre hört liknande kommentarer från andra.

Det hjälps inte hur många miljoner man plöjer ned på skidlandslaget, varumärket tar rejäla smällar nu och bolaget känns vilset efter att ha valsat runt bland olika ägare de senaste åren.
Sist ut med smart price, svaga appar, dålig dokumentation av nya produkter och ett attitydproblem i kundtjänsten som motverkar allt gott:
- "Det är ju inget ovanligt att man får vänta länge i kundtjänst nuförtiden [>1h samt två veckor per mail], se bara på telekombolagen"
- "Du skall inte räkna med att få produktstöd av oss, ta det med din installatör" (Trots att denne bett mig ta det med Thermia direkt eftersom det rör produkten och inte installationen).

Att jämföra sig med Sveriges sämsta kundtjänster måste vara rekord i tjänstefel! Man tar sig för huvudet. :o Att det skulle vara skillnad på förväntningar på en vara som kostar 100-200 tusen kronor i investering och 200 kronor i månaden torde vara självklart för alla.

Trött kultur? Branschfenomen?
« Senast ändrad: 17 februari 2023, 10:25:49 av Bobone »
Thermia Atlas 18 Duo med 3 borrhål (2*100m + 1*170m).
Stort hus i tre plan + källare från 1929. 70/30 radiator/golvvärme samt omfattande varmvattencirkulation.
Tidigare 40 MWh med Thermia Villa från ’97 + el VVB/VVC, taktar nu mot 25 MWh… :-)
Husautomatisering med VeraPlus och HomeSeer.

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7635
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
Eller så enkelt att det faktiskt är återförsäljaren som svajar. I Thermias upplägg ingår ju ingen support av slutkund utan det ska ju återförsäljaren sköta. Det är ju bla därför dom inte säljer till privatpersoner och har utbildning för återförsäljarna. Och att återförsäljaren inte klarar av jobbet denne har tagit på sig ska väl inte Thermia lastas för.

Ps
Jag kan ju nämna att jag tidigare varit behjälplig vid installationer i samarbete med en återförsäljare och har aldrig upplevt nått problem med suporten.
« Senast ändrad: 17 februari 2023, 10:53:42 av svenske kocken »
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad Bobone

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 156
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
I Thermias upplägg ingår ju ingen support av slutkund utan det ska ju återförsäljaren sköta.
I så fall är det ännu värre och måste betraktas som falsk marknadsföring. De har ju bevisligen en kundtjänst...
Det är ju bla därför dom inte säljer till privatpersoner och har utbildning för återförsäljarna. Och att återförsäljaren inte klarar av jobbet denne har tagit på sig ska väl inte Thermia lastas för.
Det är ovanligt med produktleverantörer som säljer direkt till slutkunder i alla branscher. Däremot har de flesta väl fungerande kundtjänster.
Det finns inget motsatsförhållande i att ha en bra kundtjänst och en bra relation till installatörer. Tvärtom ser produktägare kundtjänst som något strategiskt numera och kostnaden är låg. Att inte besvära installatörer med detaljfrågor och per mail, etc... är även effektivare för alla.

Strategin att gå genom rörisar kommer inte att hålla.
- produkterna blir alltmer digitala och en installatör har ingen möjlighet att hänga med. Gäller appar, smart styrning, etc...
- även för större återförsäljare är det ineffektivt med egen support av teknik. Elgiganten kan inte förväntas ha egen support på Routrar t ex.

Thermias roll måste vara att stödja i alla situationer:
- om det gäller flöden, installationer, mm är det självklart installatören som bäst kan hjälpa och det är rimligt att hänvisa till dem, efter att man lyssnat och förstått kundproblemet.
- om det gäller digitala tjänster, dokumentation, mm så skall man självklart serva med det.
« Senast ändrad: 17 februari 2023, 11:47:49 av Bobone »
Thermia Atlas 18 Duo med 3 borrhål (2*100m + 1*170m).
Stort hus i tre plan + källare från 1929. 70/30 radiator/golvvärme samt omfattande varmvattencirkulation.
Tidigare 40 MWh med Thermia Villa från ’97 + el VVB/VVC, taktar nu mot 25 MWh… :-)
Husautomatisering med VeraPlus och HomeSeer.

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7635
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
Att deras strategi inte kommer att hålla kan vi väl enas om att det inte är riktigt sant. Dom har med den strategin varit ett av dom marknadsledande företagen inom VP branschen i 30-40 år.
Nästan alla VP producenter saluför sina produkter till allmänheten genom sina återförsäljare utom IVT och Thermia.
Att dom har en kundtjänst är väl helt naturligt då dom har en mängd kunder (deras återförsäljare). Att ett företag har en kundtjänst behöver inte betyda att dom ska betjäna vem som helst, så någon falsk marknadsföring är det knappast.
Och hur Elgiganten med sin lågprisprofil agerar är knappast relevant när det gäller en VP tillverkare.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad Bobone

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 156
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Vi kan väl enas om att alla branscher förr eller senare genomgår förändringar. När man köpte en TV för 30-40 år sedan förväntade man sig att handlaren kunde laga den. Byta rör, mm. Det gör man inte idag. Köper du en Tesla eller för den delen en ny Volvo, har du kontinuerlig kontakt direkt med företaget.
Idag digitaliseras fastighetssektorn, inklusive värmepumpar.

Det jag försöker fånga är ett teknikskifte som gör att strategin behöver anpassas för den krackelerar faktiskt redan idag.
Installatörerna skall inte klandras utan behöver detta stöd från produktägarna. Kunder såväl som installatörer efterfrågar det.

"Thermia Konsumentkontakt" kallar Thermia det:
"Vi på Thermia fäster stor vikt vid att du som kund ska känna dig bekväm och trygg hela vägen från din första tanke på ett nytt värmesystem, under själva köpprocessen och även när värmepumpen är i drift och värmer ditt hus. Därför finns möjligheten att kontakta både din lokala återförsäljare och Thermia Konsumentkontakt för frågor och rådgivning."

Falsk marknadsföring om man inte levererar på det löftet.
« Senast ändrad: 17 februari 2023, 16:27:02 av Bobone »
Thermia Atlas 18 Duo med 3 borrhål (2*100m + 1*170m).
Stort hus i tre plan + källare från 1929. 70/30 radiator/golvvärme samt omfattande varmvattencirkulation.
Tidigare 40 MWh med Thermia Villa från ’97 + el VVB/VVC, taktar nu mot 25 MWh… :-)
Husautomatisering med VeraPlus och HomeSeer.

Utloggad Smurfen.

  • Har på nått sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19100
  • Karma +15/-13
Eller så enkelt att det faktiskt är återförsäljaren som svajar. I Thermias upplägg ingår ju ingen support av slutkund utan det ska ju återförsäljaren sköta. Det är ju bla därför dom inte säljer till privatpersoner och har utbildning för återförsäljarna. Och att återförsäljaren inte klarar av jobbet denne har tagit på sig ska väl inte Thermia lastas för.

Ps
Jag kan ju nämna att jag tidigare varit behjälplig vid installationer i samarbete med en återförsäljare och har aldrig upplevt nått problem med suporten.
Om Thermia har en återförsäljare som svajar vilket jag vet att dom har även i mitt område bör dom se till att återförsäljaren lär sig produkten eller så bör man välja att avsluta samarbetet med den återförsäljaren annars funkar inte upplägget dom har i dag. Jag tror allt funkar toppen om man är en vanlig enkel kund som litar blint på sin åf men den kunden som har lite mera kunnande och vill få en optimal anläggning kan i vissa fall få problem när inte Thermias åf klarar av eller har intresse av att ge support och då kunden vänder sig direkt till Thermia för att få hjälp där. Jag tror att Thermias upplägg kommer att ändra sig även dom måste följa med i tiden.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7635
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
Här på orten finns (fanns ?) det en serviceteckniker som var anställd av Thermia. Och det var aldrig nått problem att få hjälp för oss som var med och monterade deras maskiner. Han hade naturligtvis ett större område än bara Östersund så gick det inte att lösa per telefon kunde man få vänta någon dag.
OCH att det finns återförsäljare som borde syssla med nått annat håller jag fullständigt med om.
Och Thermias samt IVTs upplägg är bra eller dåligt kan ju diskuteras, men vill man "pilla" själv finns det ju en mängd andra fabrikat att välja på, men som alltid gäller det då att skaffa sig lite kunskaper om dom olika fabrikaten och inte bara ta för givet  innan man köper. Och det gäller ju allt man köper och inte bara VP.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad Smurfen.

  • Har på nått sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19100
  • Karma +15/-13
Jo kontakt med en servicetekniker är säkert bra men gissar att han inte supportar slut kunden. Vet inte hur det är nu men tidigare har i alla fall Thermia varit väldigt hemliga med manualer med lite mera innehåll än bara det enklaste men kanske är bättre nu och finns inte manualerna tillgängliga är det svårt läsa på före köpet. Att pilla själv är väl i det närmaste ett måste hur många vp lämnas helt korrekt installerade med rätt kurva inställd.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3879
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
Har haft märkligt svaga erfarenheter från Thermias kundtjänst. Från rätt goda innan jag köpte, till pinsamma direkt efter.
Har dessvärre hört liknande kommentarer från andra.

Det hjälps inte hur många miljoner man plöjer ned på skidlandslaget, varumärket tar rejäla smällar nu och bolaget känns vilset efter att ha valsat runt bland olika ägare de senaste åren.
Sist ut med smart price, svaga appar, dålig dokumentation av nya produkter och ett attitydproblem i kundtjänsten som motverkar allt gott:
- "Det är ju inget ovanligt att man får vänta länge i kundtjänst nuförtiden [>1h samt två veckor per mail], se bara på telekombolagen"
- "Du skall inte räkna med att få produktstöd av oss, ta det med din installatör" (Trots att denne bett mig ta det med Thermia direkt eftersom det rör produkten och inte installationen).

Att jämföra sig med Sveriges sämsta kundtjänster måste vara rekord i tjänstefel! Man tar sig för huvudet. :o Att det skulle vara skillnad på förväntningar på en vara som kostar 100-200 tusen kronor i investering och 200 kronor i månaden torde vara självklart för alla.

Trött kultur? Branschfenomen?

Vad ville du ha hjälp med ....av Thermias kundtjänst?
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7635
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
Smurfen. Hur stor andel av VP köparna tror du, helt ärligt, är intresserade av att pilla med VP. Jag skulle gissa 1-2 % dom övriga är nöjd med att det snurrarpå och blir varmt till en lägre kostnad än tidigare. Det har från 2000 till 2022 sålts ca 500 000 VP och jag skulle tro att av dom så är det ca 50 000 som har sökt sig till forumet. Av dessa är det kanske 50-100 som någorlunda aktivt sökt information samt några få nördar som delar med sig av sina kunskaper.
Vad jag försöker påstå är att det inte spelar någon större roll vad några få här på forumet tycker för dom allra flesta skiter blankt i det.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad Börje__

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 741
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Eller så enkelt att det faktiskt är återförsäljaren som svajar. I Thermias upplägg ingår ju ingen support av slutkund utan det ska ju återförsäljaren sköta. Det är ju bla därför dom inte säljer till privatpersoner och har utbildning för återförsäljarna. Och att återförsäljaren inte klarar av jobbet denne har tagit på sig ska väl inte Thermia lastas för.

Ps
Jag kan ju nämna att jag tidigare varit behjälplig vid installationer i samarbete med en återförsäljare och har aldrig upplevt nått problem med suporten.
Håller nog med, vet inte men
 Jag tror att Thermia och IVT tänker att 90% av värmepumpsköparna fattar nästan nada och vill ha support av en lokal firma, dessutom vill de Sälja en robust installation och få pro feedback. Lull lullet som avviker från en robust standard skall undvikas, detta skapar problemen, så tror jag.
Ingen vill egentligen hålla på med appar och anywere osv, det skall ju bara funka.
=>Funderar själv allvarligt mer och mer på FJÄRRVÄRME!
Borås trakten 250 öh.
IVT HT Plus E7, 7kW 2005, med 180m fördjupat borrhål, reserv pump äldre Greenline i samma hål.
Metro plus 70E sling beredare med 2x45mm extra isolering.
Contura braskamin med täljsten.
Bostad 117m2 + 65m2 källare, äldre 40/60-tals hus, tilläggsisolerad. 
22m2 isolerat garage med luft/luft Gree Pular 35
Smart styrningsrelän Deltaco schedule & Shelly schedule/Nordpool. Blockerar varmvatten nattetid samt vpn sänks 1-2°C beroende på spotpriset.
Solpaneler 10kW, från aug-23

Förbrukning 2015-2022 ca 13.000-13.500kWh/år
Förbrukning 2022/2023: runt 7000 kWh/12mån + mycket eldning i braskaminen.

Bonushus 1: Thermia Villa + FTX
Bonushus 2: IVT Greenline 6
Sommarstuga: IVT Aero 605
Spania: 2st LL lågpris xxx

Utloggad Zyberdude

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Korsnäs / Finland
  • Antal inlägg: 2907
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • 62.77405 21.18189
Jo kontakt med en servicetekniker är säkert bra men gissar att han inte supportar slut kunden. Vet inte hur det är nu men tidigare har i alla fall Thermia varit väldigt hemliga med manualer med lite mera innehåll än bara det enklaste men kanske är bättre nu och finns inte manualerna tillgängliga är det svårt läsa på före köpet. Att pilla själv är väl i det närmaste ett måste hur många vp lämnas helt korrekt installerade med rätt kurva inställd.
Därav mitt val av danfoss istället för thermia  ;)
Nu vet jag inte om danfoss har ”nattskifte” med inverter eller om det bara finns dagskiften (thermia)
Danfoss DHP-H Opti Pro+ (Thermia G3) 8kw med thermIQ-link+Raspberry pi 32gb, 190m borrhål
Roth 20mm golvvärme 480m till 130m2 hus + 299m till 86m2 garage. Inflyttad i hus 1.9.2013 och garaget färdigställt 2014
Technibel cwx-3 frikyla. Enervent pingvin eco ede ventilation.
Platta på mark, 200mm grundisolering, 250mm ekovilla i vägg och 500mm ekovilla blåsull på vind. I garaget 150mm grund, 175mm paroc i vägg och 350mm ekovilla på vind.
Totalelförbrukning ca 7000 kWh årligen, varav ca 30% egen producerad. 13 st JA-solar 340W solceller med SMA 4kW inverter.

Utloggad Smurfen.

  • Har på nått sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19100
  • Karma +15/-13
Smurfen. Hur stor andel av VP köparna tror du, helt ärligt, är intresserade av att pilla med VP. Jag skulle gissa 1-2 % dom övriga är nöjd med att det snurrarpå och blir varmt till en lägre kostnad än tidigare. Det har från 2000 till 2022 sålts ca 500 000 VP och jag skulle tro att av dom så är det ca 50 000 som har sökt sig till forumet. Av dessa är det kanske 50-100 som någorlunda aktivt sökt information samt några få nördar som delar med sig av sina kunskaper.
Vad jag försöker påstå är att det inte spelar någon större roll vad några få här på forumet tycker för dom allra flesta skiter blankt i det.
Tror också det har varit så men tror även att det kommer ändras i framtiden nu är det ju viktigt för tillverkarna med olika typer av appar då ser man hur vp går och vilken tid den går och funkar det inte som man vill behövs support och det tror jag många rörisar har svårt att fixa.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7635
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
Och som jag skrev tidigare, jag är övertygad om att det är en ytterst liten del av VP ägarna som har intresset att "pilla". Så liten del att det inte är värt besväret för tillverkarna att lägga nått större krut på en dyr support för kreti och pleti. Suporten till "vanligt" folk blir väl den tid som blir över när fackmännen fått sina timmar.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad Bobone

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 156
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Vad ville du ha hjälp med ....av Thermias kundtjänst?
Jag ville ha en dialog om allmänna, dvs inte installationsspecifika, men lite avancerade frågor som min installatör inte kan ge svar på. (Jag finner ingen anledning att klandra honom för det.)

Inför mitt köp av premiummodellen Atlas 18, bad jag om dokumentation om Modbus, eftersom styrning av mitt hus kräver en del eftertanke. Jag bad också om en detaljerad installationsmanual, men den fick jag aldrig. Kunde då aldrig drömma om att den senare inte existerar eller hålls hemlig för användare. Chockerande i så fall. Den jag sett är väsentligt tunnare än Diplomats.

Modbus på Genesis (Thermias senaste styrprogram), är relativt väl utvecklat och ger tillgång till många register för läsning och skrivning.
Dokumentationen är dock inte 100% komplett, vilket ger upphov till frågor, buggrapportering och förslag.

Thermias kundtjänst, som skall enligt marknadsföringen ge svar på produktfrågor, hade uppenbarligen ringa erfarenhet av Modbus. I stället för att ta tag i frågorna och respektera kundens behov av klarhet, avvisade de reflexmässigt (och försvarsmässigt) frågorna till min röris. Min röris kan inget om Modbus, så det var ju ett ganska oförskämt slöseri med allas tid att föreslå det.

Efter femtioelva påtryckningar och samtal högre upp i hierarkin fick jag äntligen några svar, på nåd. En helt oacceptabel attityd som ger en indikation på att Thermia inte kommer att klara digitaliseringen speciellt väl. En närmre granskning av appar och styrning ger mig visst stöd för den bedömningen.

Därutöver har jag som sagt inte fått någon dokumentation av de menyer som finns i produkten. Mycket besynnerligt faktiskt…  >:(

Så här borde kundtjänsten fungera:
1) ge snabba svar på alla produktfrågor: ge dokumentation, svara på funktioner, ta hjälp av kunniga personer om det behövs, mm. Vara intresserad och dra lärdomar för att effektivisera processer.
2) hänvisa alla installations- och driftfrågor till installatören. Det kommer varken kunden eller installatören ha problem med.

Det är inget svårt att lägga upp ett sådant flödesdiagram för en kundtjänst och utbilda personalen. Men för det krävs lite vilja och insikt. Finns den?

Summa summarum skulle jag fn INTE rekommendera någon att köpa Thermia om man inte behöver HGW, vilket jag gör.
« Senast ändrad: 18 februari 2023, 16:08:27 av Bobone »
Thermia Atlas 18 Duo med 3 borrhål (2*100m + 1*170m).
Stort hus i tre plan + källare från 1929. 70/30 radiator/golvvärme samt omfattande varmvattencirkulation.
Tidigare 40 MWh med Thermia Villa från ’97 + el VVB/VVC, taktar nu mot 25 MWh… :-)
Husautomatisering med VeraPlus och HomeSeer.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!