0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du kan kasta ut hela fläkten rakt av. Ingen feedback i styrsystemet för fläktens frånvaro. Jag rycker ur signalen ibland vid vissa reparationer när jag inte vill att fläkt ska gå av div anledningar.Luftens väg är inga problem så länge du sätter den i avluften.Du kan nog sätta den på frånluften, men du får övertryck i luftlådan som det annars är undertryck i. Tror inte det spelar något roll. Lägg lite skumgummi bakom frontluckan så filtret inte poppas ut, vet inte hur mycket marginal det är mellan filterluckan och prydnadsluckan. Skillnaden avluft/frånluft är att man återvinner fläktmotorns värme.
Tack för svar. Jag skulle sätta den på avluften, kallvind eller ute på tak.Om jag skulle sätta den på kallvinden, behöver man då ha en isolerad fläkt? Förslag på modell?
Bort med signalkabel och strömkabeln. Sen bort med tummuttrarna (2 st). Det finns ingen reell ångest i att inte ta ut fläkten. Tänk på stänga strömmen, annars kan fläkten kortsluta något på kortet upp till höger. Det fyrkantiga hålet rakt bort eller rakt mot dig, samtidigt som du håller den lite på diagonalen så får du ut den. Har för mig det är så ryggmärgen hanterar den. Annars testa bara, till slut kommer en absolut lågvåldsposition, kanske det mest värdefulla att veta att det går.
Dra lite i rören till kompressorn och se om du kan få den stå lite bättre (tystare).
Tack för tipset!Är det kompressorn som står mot bakvägen, bakom fläkten?Stänga av strömmen, dra lite i rören - är det allt?