0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Antar att du stängde ned maskinen och dammsög filtret och satte tillbaka samma filter? # Givaren som sitter precis under filtret kan ha fått smuts på sig och läser därför av lägre luftflöde?# Omkalibrering av BS1-korrektionsfaktor vid omstart?# Ni körde köksfläkten under uppstarten?Hmm.. fler ideér?
Ja, maskinen stängde jag av innan, och det var samma filter som sattes tillbaka. Jag minns inte, men jag är tämligen säker på att vi inte hade köksfläkten igång under tiden då jag fixade med flvp:n…
Ok! Det enda jag kan komma på mer just nu, är att du reseatade filtret bättre än innan, det skulle förklara diffen i luftflöde...
OK. Jag ska dubbelkolla så att filtret sitter i korrekt, men jag tyckte det satt fint innan jag satte tillbaka filterkassetten. Den enda andra jag gjorde var att kontrollera ventilerna och höja upp trycket minimalt, men inget av detta ska väl påverka luftflödet tänker jag.
Hmm.."Kontrollera ventilerna.." utveckla!
Kontroll av säkerhetsventilerna alltså.
Jag gissade på ventilerna i taket, men nu vet jag vad du menade. Hmm, rapportera vad kalibreringsfaktorn till BS1 har för värde, och har du nånsin ändrat på den?