0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Efter manöversäkringen, på min lämpligen den säkring som är märkt med F0 för fas och nolla på anslutningsplinten. Är du osäker så ta hjälp av en elektriker eller någon annan som VET vad han sysslar med och inte bara tror sig veta.
Köp 2st sådan här https://www.styrahem.se/p/692?gclid=CjwKCAiAl9efBhAkEiwA4TorimYvoBMA7BI6-0Ofp4hHIlFic6bn0IqFKhR-2wn7nMlXS3MsuYFq5RoCiTEQAvD_BwEså kan du styra Smart Grid/EVU med kalenderfunktionen via Shelly
Sorry, trodde du hade en med nya styrningen, typ Calibra eller Atlas. Då finns det tre lägen man kan styra med två reläer. Till EVU på diplomat räcker det med ett
Hej jape! Nu lyckades jag hitta din fråga!! Jag har inte installerat någon timer. Är lite osäker på om det skulle löna sig...gissar på att det hela skulle gå på någon 500-lapp med alla delar. Skall en elektriker göra det blir det säkert 2000kr.Dessutom har jag ingen ackumulatortank utan endast huset och rörsystemet så risken att det blir en endast begränsad besparing är stor anser jag.Om man jämför med exempelvis ngenic som skall elda på när det är billigt osv blir skillanden på installationskostnad inte så stor. Kostar ju ca 4000kr och borde kunna ge en större besparing eftersom den är smartare.Jag har heller inte så stor förbrukning, endast ca 6500kWh under 2022 så det är svårt att spara några större summor.Men jag är fortsatt intresserad av en timer.....jag har kolla på en på Hornbach https://www.hornbach.se/p/malmbergs-kopplingsur-digitalt-vecko-1-kanal/8502516/Motståndet är redan köpt för 2kr tror jag det var på elektronik.seVad har du för planer?Hälsningar Birger
Hej!!Va gött att du kör på! Jag har som sagt lagt det lite på is tills våren/försommaren ifall jag lyckas sabba något. Kan bli dyrt under eldningssäsongen att inte ha någon panna Jag läste lite om den men jag är ju ingen expert. Kolla bara så att du inte skickar in spänning på plintarna 307 och 308. Är det någon app som man styr den med eller? Har du någon ackumulatortankt att köra mot?
Shelly 1 Plus är inte så dyrt och funkar finfint.Antingen med deras app eller genom någon hemmastyrningsplattform. Wi-Fi räckvidden är helt ok, men du kan kanske inte ha den innanför skåpet. Du får testa.Brytaren är sk potentialfri, så det borde inte bli fel.Du kan faktiskt styra API:et från adressfältet, så det går även att använda en apple-watch om du får för dig något så tokigt. 😁Hade lite problem med att min router (Nighthawk) bytte ipadresser på allt trådlöst var 20 dag, men det gick att stänga av.