0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fan vad irriterande, skitjobb att behöva fixa sånt här efter andra.Men jag skulle nog behålla nuvarande rör om det är OK luftflöde, spirorör är dyra.Jag skulle borra upp poppnitarna och dra på en strumpa, tyvärr en massa jobb, men det kommer bli bäst resultat.Om man ändå ska riva i grejerna är det lika bra att göra det ordentligt.
Du får ju kolla att det ser tätt ut, eller se till att det blir så när du drar ihop det igen.Men jag skulle tro att får du på en rejäl strumpa så räcker det.Kolla hur tjock du kan få på? Snåla inte om det skulle gå att trä på en 100 mm.
Får göra det. Men har kikat in lite och filmat och det är nån böj osovidare så kommer inte kunna klä hela med strumpa möjligtvis att skära upp den och klä lite runt sen tejpa där det inte går att dra över. 100mm har du nån du kan skicka länk på? Ingen PE30 eller 50 då för dem är ju 30mm och 50mm. Röret i trumman är upp skruvat i taket med några hängfästen.
Hej!Här finns det 100 mm tjock rörisolering. Hoppas du får ordning på det. Tänk på att välja rätt grovlek på rör, räknar med att röret är mer än 100 mm i diameter.https://www.luftbutiken.se/isoleringsstrumpor/10812-isolerstrumpa-pe100-100mm-l3m-100mm.html//Jonas
Och ligger den (avluftkanalen) i samma konstruktion/trumma/låda så kan den förutom att fälla ut kondens även kyla ner utrymmet. Helt idiotiskt att ha dom nära varandra och i samma konstruktion.Lägg upp lite bilder så vi får se hur det är gjort
Vad menar du med välja rätt storlek på rör? Röret som sitter nu är innemåttet ca 120mm så kan tänka mig utemåttet är ca 125 mm?
Sedan skulle jag fylla hela lådan med isolering också, går det att få in och fylla allt tomrum med lösull??Men glöm inte att även isolera avluftkanalen så dess kylverkan på sin omgivning i lådan minimeras