0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Gott nytt år vänner!Tack för alla förslag och tips. Nedan svar på Daikins frågor:Målvärdet för VV är 47´C, återvärmning, fast temperatur. Den går ca. 5 min. innan den stannar.Den står still ca. 4min.Tyst lägen inte aktiverat.Elpatron inte blockerad.Flödet når 29l/min när den stannar. Annars ligger det stabilt runt 28. Den verkar stanna när frekvensen närmar sig full effekt och når ett visst värde. Jag experimenterade tidigare med återvärmning+schema, men ändrade tillbaka till endast återvärmning. Legionellakörning 60`C 60min. fungerar 1ggr/v.
Uppvärmningen av VV stannar när framledningen är ca. 13’C högre än VVB.
Nu har jag studerat beteendet vid VVB mer och tittat på VV temp, framledning samt flöde. Konstaterar att det inte är något problem med flödet. Det håller ca.28l/min när kompressorn går men även efter att den stannat. (Flödessensorn utbytt 2020 pga 7H-1.)Uppvärmningen av VV återstartar när VVB uppnår samma temperatur som framledning vid den tidpunkten sjunkit till.Uppvärmningen av VV stannar när framledningen är ca. 13’C högre än VVB.Mellan stopp och start går pumpen hela tiden med 28l/min.Jag tolkar driftlogiken som att VVB avbryts när framledningen är ca. 13 grader högre än VVB. Sedan tillåts VVB sakta stiga (medan framledningen sjunker), genom att pumpen går men kompressorn vilar. När sedan de bägge temperaturerna uppnår jämnvikt (samma temp.) återstartar kompressorn. Kan det vara ett driftläge som premierar snål drift framför uppvärmningstid?
Finns ingen sådan logik i maskinen. Vad var temperaturerna ?Har någon ändrat prioritering från vv till hus ?D