0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Finner ej denna inställning?
Den ser du när du ställer in luftflödet/fläkthastigheten under installationen, du måste in i inställningar för fläkthastighet.
Okej! Då skulle jag ha sagt "avluft" i mina poster ovan men jag började säga "extract air" eftersom jag var osäker och sen svarade Hasse G att pumpen sänker "frånluften" till -14 - -16 grader och då fortsatte jag bara med den termen. Uppenbarligen menade han också avluft där för så kallt tror jag inte han har inne.
Nej riktigt så kallt har jag inte, men pumpen sänker frånluften från +20 till -14 grader, vilket gör att avluften håller -14, kan bli missförstånd...
Om man höjer fläkten så ökar säkert frekvensen på kompressorn men man drar samtidigt in mer kalluft i huset vilket ökar värmebehovet. Ökad fläkt ger även en torrare inomhusluft vilket inte heller är bra för personerna i huset.Tror det är bättre att köra med inställt luftflöde däremot ska man se till att byta luftfilter med jämna mellanrum samt rengöra frånluftsdonen från damm. Jag brukar även dammsuga i rörgångarna precis ovanför frånluftsdonen där mycket damm samlas med tiden.Mvh