0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det står VP av, gick den ändå?Eller har du bara läst av direkt efter en VV-laddning?Sen ska du inte styra värmen på radiatorerna de flesta ska vara helt öppna.Reglera värmen med lägre kurva om det blir för varmt inne.
Om den inte brummar är den av, ville bara konstatera att det inte var nått sånt fel.Den visar väldigt höga temperaturer på bilderna, men det brukar den göra direkt efter en VV-laddning.Vore bra med lite mer information om hur det ser ut när den värmer huset och kompressorn går?På en bild står det Kurvlutning 8, du kan ju testa med en 7-a eller lägre?Man ska aldrig ha högre än vad som behövs här.Sen har du redan vridit ner ratten en del.
Tack för era tips, jag ska prova båda och återkomma.
Kan också vara växelventilen som läcker värme från beredaren, om den inte stänger helt mot beredaren när den är färdig med att värma tappvarmvatten så kan det läcka värme ur beredaren och in i huset.Det är det vanligaste felet av alla på just din modell av värmepump - jag skulle nästan tro att det är det som är ditt problem.Värt att veta är dock att en liten mängs varmt vatten knuffas ut i värmeystemet just efter att värmepumpen är färdig med att värma tappvarmvattnet, under den tid som växelventilen tar på sig att gå från öppen till stängd mot varmvattenberedaren, så om du bara tillfälligt ser den höga tempen ut till radiatorerna kan det vara helt normalt.Är det hela tiden varma rör ut i systemet är det troligen växelventilen som kärvar.Den kan gå motionera igång igen, det gjorde jag med min när den kärvade. (Prova söka på "körvande ventil" i forumet.Jag lyfte av ställdonet, och bröt försiktigt på "piggen" på ventilen med en kofot.Tog stöd under elpatronen och bröt mot piggen på ventilen upprepade gånger samtidigt som jag körde cirkpumpen på max effekt för att skölja bort eventuellt slagg som gjorde att ventilen inte tätade som den skulle i stängt läge.Det blev bra, och det fungerade sedan värmepumpens hela livslängd.Hur upptäckte jag problemet?Det var 30 grader varmt inne när jag kom hem en dag. (Inga termostater aktiva på mina radiatorer)