0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den stora skilnaden mellan L/L och L/V är att L/V cirkulerar värmebäraren i utedelen medans L/L cirkulerar gasen.Vad har du tänkt att använda det till?/Johan
Citat från: utopiazz skrivet 07 april 2006, 10:02:36Den stora skilnaden mellan L/L och L/V är att L/V cirkulerar värmebäraren i utedelen medans L/L cirkulerar gasen.Vad har du tänkt att använda det till?/JohanDet finns många l/v som inte cirkulerar vatten i utedelen utan istället har växlaren inomhus bra mycket bättre lösning med mindre frysrisk vid strömavbrott!
Citat från: overlander skrivet 07 april 2006, 13:15:47Citat från: utopiazz skrivet 07 april 2006, 10:02:36Den stora skilnaden mellan L/L och L/V är att L/V cirkulerar värmebäraren i utedelen medans L/L cirkulerar gasen.Vad har du tänkt att använda det till?/JohanDet finns många l/v som inte cirkulerar vatten i utedelen utan istället har växlaren inomhus bra mycket bättre lösning med mindre frysrisk vid strömavbrott!Borde nästan va lag på den placeringen av växlaren....mvh humlan.
Precis vad jag hade tänkt ge mig på, om inget annat faller mig på läppen. Har Du nåt bra förslag på värmeväxlare å styrutrustning? Helst ser jag att Du tar kontakt med mig, så kan Du få äran att hjälpa mig tillrätta . Hade tänkt mig en pump som lämnar 6-7 kWh som utedel, så förslag tas gärna emot. Å docka den mot en 500l ack-tank med solvärme slinga.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 08 april 2006, 14:34:35Precis vad jag hade tänkt ge mig på, om inget annat faller mig på läppen. Har Du nåt bra förslag på värmeväxlare å styrutrustning? Helst ser jag att Du tar kontakt med mig, så kan Du få äran att hjälpa mig tillrätta . Hade tänkt mig en pump som lämnar 6-7 kWh som utedel, så förslag tas gärna emot. Å docka den mot en 500l ack-tank med solvärme slinga.mvh humlan. Du får ett mail så snart jag hinner!
Citat från: Bosse-värmepumpsdo skrivet 08 april 2006, 15:00:01Citat från: humlan57 skrivet 08 april 2006, 14:34:35Precis vad jag hade tänkt ge mig på, om inget annat faller mig på läppen. Har Du nåt bra förslag på värmeväxlare å styrutrustning? Helst ser jag att Du tar kontakt med mig, så kan Du få äran att hjälpa mig tillrätta . Hade tänkt mig en pump som lämnar 6-7 kWh som utedel, så förslag tas gärna emot. Å docka den mot en 500l ack-tank med solvärme slinga.mvh humlan. Du får ett mail så snart jag hinner!Mejl skickades i denna stund!Det var nog lite stort så jag vet inte om det landar väl!Det tackar jag för Thumbsupmvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 08 april 2006, 14:34:35Precis vad jag hade tänkt ge mig på, om inget annat faller mig på läppen. Har Du nåt bra förslag på värmeväxlare å styrutrustning? Helst ser jag att Du tar kontakt med mig, så kan Du få äran att hjälpa mig tillrätta . Hade tänkt mig en pump som lämnar 6-7 kWh som utedel, så förslag tas gärna emot. Å docka den mot en 500l ack-tank med solvärme slinga.mvh humlan. Du får ett mail så snart jag hinner!Mejl skickades i denna stund!Det var nog lite stort så jag vet inte om det landar väl!
Citat från: humlan57 skrivet 08 april 2006, 15:05:54Citat från: Bosse-värmepumpsdo skrivet 08 april 2006, 15:00:01Citat från: humlan57 skrivet 08 april 2006, 14:34:35Precis vad jag hade tänkt ge mig på, om inget annat faller mig på läppen. Har Du nåt bra förslag på värmeväxlare å styrutrustning? Helst ser jag att Du tar kontakt med mig, så kan Du få äran att hjälpa mig tillrätta . Hade tänkt mig en pump som lämnar 6-7 kWh som utedel, så förslag tas gärna emot. Å docka den mot en 500l ack-tank med solvärme slinga.mvh humlan. Du får ett mail så snart jag hinner!Mejl skickades i denna stund!Det var nog lite stort så jag vet inte om det landar väl!Det tackar jag för Thumbsupmvh humlan.