0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Karlskrona-Gydynia = 360 kr inkl bil, släpkärra och hytt.Radiatorer, Purmo dubbla = halva priset som Sverige och det finns exakt likadana kopior ännu billigare! eller varför inte köpa belysningar från Markslöjd för 200 kr som kostar 700 här eller gräsfrön 4,5kg för 14kr. Osv.
Skall försöka beta av några av dom här. 1) Byta el-patron till en större. Den hade jag faktiskt inte tänkt på. Kommer att kolla det.
Fortfarande ingen som har kunnat svara på om det blir stora värmeförluster i rör om man transporterar varm luft från ett rum till ett annat.
Till AlfM. Nej, jag får inte tillräckligt med värme / varmvatten när det går ner under 0. VP'n snurrar fint ner till -8/-10, nästan samma framledningstemp som runt 0. Men huset kräver mer. (Klena element har jag fått berättat för mig)El-patronen orkar inte heller med. Hela systemet är uppbuggt med olja och höga temp. Effekten på patronen tror jag är 6Kw. Se ovan om större patron.
likblek.Är värme förflyttaren nån fläktstyrd historia, iså fall hur funkar den och var köperkostar den då??Har tänkt sätta in kamin till hösten, och vill kunna sprida värmen till sov rummen.
Du kanske skulle låta göra en undersökning (värmekamera) av hur bra huset är isolerat i först o främst....mvh humlan.