0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då kan man efter en vinter med diverse kalla dagar och nätter konstatera att gubben som installerade VP'n i huset jag köpte inte riktigt visste vad han gjorde.
Rickard,Menar du att en fläktradiator skulle kunna jämställas med en luft/luft.Jag är i lite samma situation, och jagar en lösning för att få varmare i källaren.Detta tror jag hade generarat mer värme till hela huset.Kan man få ut bra effekt från en fläktradiator vid 40° framledning eller behövs det högre.(Kör jag ut mer än 40-42° på radiatorerna blir varmvattnet lidande).Till sist: Tack för ett mycket givande forum studs studs studs
Gubben som installerade var gubben som bodde i huset innan. Sedan fick han för sig att han hade gjort sitt, dvs han gick och dog. Inte så förvånande han var mellan 80 och döden. Köpte huset av dödsboet. De "sonen" kunde inte ens få fram vart han hade köpt den, eller ännu mindre vem som installerade den. Så jag tror att det var ett "hemmabýgge" med den instllationen. Pumpen stod med andra ord där när jag köpte huset.