0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske kan posta en bild på plinten och kopplingarna? (så kan någon se om det ser rätt ut)
I manualen till Nibe 1225 står det att såväl elpatron som kompressor kan kopplas bort genom att byggla pos 1,2 och 3 på Plint 30. Se bild.Jag gjorde det men kompressorn går likväl igång när pannan tycker det behövs!Någon som gjort det här och lyckats?Är det något mer man behöver göra än att just byggla de tre kontakterna?
Om du vill stoppa kompressorn och det inte funkar via plintarna, så koppla en brytare över A1 på mjukstartkort, eller kontaktor om den inte har mjukstart, då får kompressorn aldrig någon startsignal.
Elpatron har du ju redan lyckats blockera med plintarna, så den kopplas inte in.
Jag har blockerat elpatron med kontaktor till mitt poolkitt på 1115Funkar fint ingen elpatron vid poolvärmning. Dock öser den ju på fullt när polen är klar. Så jag kör bara på vår höst läge jämt och går bara ner och slår på den om det skulle behövas Som tur är behöver jag knappt aldrig använda elpatron
Har samma problem med en fighter 1115. Har du kommit fram till något?
Nej. Jag gav upp. Kommer istället att använda en (hemmabyggd) rumsgivare RG20 och parallellkoppla ett mostånd för att tidvis (när det är dyrt) lura tempsensorn att det är varmare i rummet än vad det är.Har precis gjort samma grej med varmvattnet och det verkar funka bra.
Är inne på att göra samma sak. Var 1K ohm lagom för VV?Ang. Termostaten så tänker jag att det kanske är bättre att påverka börvärdet. Spelar kanske ingen roll i slutändan men det känns lite mer logiskt.