0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Morsning, helt ny här.Har en gaspanna från 1940 som spårat helt nu, den stänger inte av och är en klar brandfara (men det är en annan historia).Eftersom det hela är lite akut undrar jag om en offert jag fått är helt uppåt väggarna. Har idag ett väl tilltaget radiatorsystem som enligt vvsfirman skall klara alla mina kommande behov. Huset är på 80m2 1 ½ plan samt en källare med garage på 45 m2. Offerten jag fått innefattar en Euronom ExoAir 7,5 med en 500l vps. Allt el arbete, bortforsling av gaspanna, inkoppling och in-trimning av systemet samt eventuella oförutsedda detaljer som kan tillkomma som vvsfirman missat. Priset för detta kalas skulle bli 100 000:- :,v(. Snälla kan någon ge mig ett råd om detta låter vettigt. Just det jag bor i Stockholm och Euronom tycker själva att det skulle vara lite overkill med en ExoAir Polaris i mitt fall.Med vänlig hälsning/Orre
Bra kvalité..., dom svaren ska jag följa noga. Troligen lär Du hamna i nån värmepumpsvariant, på Gösta Ekman i Aftonbladet eller Expressen
Ok då förstår jag vad du menar Humlan, tack för reflektionen !Tycker att det låter vettigt med Euronoms 5 års konstruktions- och funktionsgaranti./Oscar
För sent, jag har beställt!Det där med 407 och 410 låter jag er klara ut som provat dem ett par år.Jag har fått en garanti som gör att jag inte direkt förlorar på Euronom.Skönt att jag inte hann få höra att Euronom e ren skit i alla fall, läste någonstans här på forumet att Hjort vet vad han gör.Tack för era svar./Orre