0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vet inte om jag ser fel på bilderna men jag får inte ihop det. Om du kopplar bort motståndet kopplar du väl också bort sensorn som det där är kopplat? Eller går den svarta kabeln mellan plintarna på något sätt som jag inte ser?
Nej den elektriska strömmen fördelas på båda motstånden och det totala motståndet kan beräknas med en matematisk formel. Finns säkert beskrivet på Wikipedia.
Funderar dock hur man skall hantera den tillfälliga höjningen av tempen i vvb'n som sker regelbundet. Lite trist om man har slagit på styrningen för att lura vp, och sedan får den för sig att höja tempen till 65 grader(har jag för mig)...vilket den aldrig kommer att komma upp till. Finns det något sätt att kontrollera det tro?
Varför inte alltid nattköra upp vattnet till den högre tempen (legionellasäkert)? Och tilläggsisolera tanken...
Jag kopplade in enligt instruktionerna tidigare i tråden, hade också en temp addon till shellyn som jag pluggade in bredvid ordinarie givaren för att kunna läsa av aktuell temp i vvb. Funkar klockren! Funderar dock hur man skall hantera den tillfälliga höjningen av tempen i vvb'n som sker regelbundet. Lite trist om man har slagit på styrningen för att lura vp, och sedan får den för sig att höja tempen till 65 grader(har jag för mig)...vilket den aldrig kommer att komma upp till. Finns det något sätt att kontrollera det tro?
Jag har en Nibe Fighter 1110, och den kör upp tempen efter ett visst intervall (typ var 14 dag) i 24 h.
Så här har jag kopplat.
Hur strömförsörjer du Shellyn?