Hejsan,
Vi har köpt ett gammalt hus (stockstomme från ca 1920), grundrenoverat -85 och efter detta lite ytrenoveringar. Som uppvärmning finns (Öppenspis med fläkt + olika kaneler till rummen, elradiatorer, 2x luft/luft och en Aquarex 250 frånluftvärmepump från -85). Värmepumpen fungerar fortfarande men börjar se lite sliten ut, så min tanke är att byta ut den. Det finns inte vattenburen värme i huset så jag har kanske inte så många alternativ. Men har kikat lite på en Nilan EC, den gör i princip vad Aquarexen gör men kyler också.
Mellantaket är ganska dåligt isolerat så tänkte att det vore en bra ide att fundera på detta före man isolerar mera, om det skulle vara så att man vill dra om rören. Placeringen är också ett problem eftersom den i princip står mitt i huset på övrevåningen. Har funderat men har inte så många alternativ, möjligen att placera den på nedre våningen på toa.

Finns det några andra alternativ eller låter detta som en bra lösning? Är det dumt att inte köra med frånluftsvärmepump och istället FTX+VVB?