0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag efterlyser en undersökning som visar vilken typ av vp som är effektivast . Jag menar ex berg, jord, frånluft eller luft-luft. Vad jag kan se på insända förbrukningar skulle en vanlig frånluft vara effektivare än en jordvp, vilket jag måste ifrågasätta.Eftersom i stort sett, alla elförbrukare även är värmekällor, bör den totala förbrukningen ligga till grund samt en snitt-temp per kvm framräknas. Det finns ju fler parametrar at ta hänsyn till som ex det geografiska läget, men just denna vinter har det ju varit mindre skilnader på norr o söder än vanligt, så kanske kan man bortse från denna påverkan just nu.Däremot vore det kanske lämpligt att lägga extrema maskiner såsom comfortzone och co2 i egna grupper.Finns det någon överdängare på statestik och undersökningar som kan fixa en sån undersökning, jag har kastat in handduken, fick ont i huvudet.
OThplp vilken jobbig avatar; borde förbjudas!!!! :,v( b00k studs studs b00k studs _/- _/- Thumbsup b00k :,v( studs studs studs _/- _/- _/-
Det funkar bra om man vill avleda uppmärsamheten från texten Thumbsup
Citat från: svenske kocken skrivet 02 april 2006, 10:30:24Det funkar bra om man vill avleda uppmärsamheten från texten ThumbsupJo det har du ju rätt i, jag tycker bara att han är så fantastisk, har suttit och glott på han mer än en tmme nu, han har inte rivit en enda gång.
Citat från: hplp skrivet 02 april 2006, 11:51:22Citat från: svenske kocken skrivet 02 april 2006, 10:30:24Det funkar bra om man vill avleda uppmärsamheten från texten ThumbsupJo det har du ju rätt i, jag tycker bara att han är så fantastisk, har suttit och glott på han mer än en tmme nu, han har inte rivit en enda gång.Bra nog ändå det... Själv har jag inte ens lyckats konstatera, om det verkligen är en "han" mvh humlan.