0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Boilerplate! Kul att se dig även här
Kompressorn har haft driftid på 27k timmar och tillskottet på 2867 timmar.
50-tusen för en cirkulationspump och en volymtank på 100 lit?? Jo tjena. Är det problem med högljudda knäppningar från värmesystemet i huset? Om man antar Falkenberg och räknar i NIBE's gamla dimensioneringsprogram så ser 160 m borrhål ut att räcka till en 10 kW-pump men är i minsta laget för 12 kW-pump till ert hus.
Hej där! Har du fått någon återkoppling om ett eventuellt good-will inbyte eller motsvarande rabatt från IVT?
Är det inte ett minustecken före siffrorna? Det blir lite konstigt annars. Är det ett minustecken före blir kompressortiden runt 37000 timmar.Informationen om installatören som ville installera volymtank var intressant. När jag läste tråden tidigare idag undrade jag varför kompressorn hade gått sönder. Man kan ha otur men det kan också vara så att det är dåliga driftförhållanden, till exempel onormalt högt antal starter på grund av för liten vattenvolym i systemet i förhållande till pumpens effekt. Så nu ställer jag den fråga jag funderade på att ställa tidigare men avstod från: Vad är det för typ av radiatorer? Platta panelradiatorer eller sektionsradiatorer? Är det golvvärme i någon del av huset? Husets ålder? Har volymtanksinstallatören sett anläggningen?
Det ser ut som en dröm att byta den. Gott om plats ovanför mm. Kan inte ta många timmar när man väl fått in maskin i rummet.Det ser ut som att du redan har en liten knäpptank idag?// Magnus
Stämmer bra att det var ett minustecken framför. Varför mäter man på det viset?