0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja det är väl dags att avsluta tråden.För det ät ju så pinsamt att se all dena okuskap, framförallt när Rickard visar att han inte kan nästan något om beskattning av företag.Dessutom borde det vara pinsamt att beklaga sig över skatt när man tänker leva på andras skatt i ett år.MVHMesser
Skulle man sedan ha en anstäld så på debiterat tim pris kan man räkna med att ca 64-65% går bort till Lön och olika avgifter.Ex. 300/timma -64%= 108 Av dessa 108:- skall betalas Lokaler, Förbrukningsm. Ev bil, Kontor, mm.mmSkulle då ex. denn anstälde bi sjuk som alla kan bli så skall också detta läggas till kostnaderna de första veckorna.Vad tror ni vinsten blir för ett litet företag i detta senariot.Låt alla små och medelstora företag få kangs att utvecklas och bli självbärande!!!! Det skulle alla må bra avFRAMFÖRALLT MODER SVEA!! ( är ej egen företagare men har förståelse för kostnadsbilden)
Till dom här som tycker sig vara smart,redovisa hur ni räknar ut kostnaderna glöm inte dom fina avdragen.Det blir mycket spännande att se hur mycket jag kan spara med rätt hjälp.Det är sånna som pegge som är kostnadsmedvetna man vill ha anställd i ett företag
Hustrun tackar och bockar sådana som humlan dom skapar arbete till hennes företag. Messer måste ha missat någåt: Jag tog inte upp något om momsen överhuvudtaget.Det var faktiska sifror+ moms Du har helt rätt i att desto högre omsättning/försäljning desto högre moms.Men momsen registrerar inte alltid statusen i ett företag.
Hustrun tackar och bockar sådana som humlan dom skapar arbete till hennes företag.
Har inte läst varenda ord i tråden men har ett par axplock jag vill kommentera:* Egenavgift = pension. Känns fel att kalla det för skatt. Fast man vet ju aldrig om man får se pengarna igen * Dom s k 3:12 reglerna medger (fast mycket försämrat sedan 1/1 2006) obeskattad eller kapitalbeskattad utdelning i fåmansbolag (AB med färre majoritetsägare än 4). Där blir det fel att räkna 52% som rickard gjorde i sitt inledande exempel.http://www.vvs-forum.com/index.php3?use=publisher&id=2915&lang=1&mp=0
Visst är egenavgiften Pension, och jag vänder mig inte direkt mot att betala den, men den borde kunna vara avdragsgill tycker jag.
Faktum är att jag skattar ca 75% av den vinst jag gör. (om man nu skall kalla egenavgiften en skatt)
Räknar man som jag gjorde först, hur mycket som går bort i skatt av DET PRISPÅSLAG jag som företag gör på en vara så är det nog mer än 80% som går bort i skatter och avgifter i mitt enskilda fall. (med momsen inräknad alltså)