0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Alla här i sverige borde driva en firma i ett år. Det skulle öka förståelsen för problematiken med alla kostnader . Som det är idag är det inte lätt
Hej igen Rickard.Lite ideer.Du kan ju alltid utöka ditt sortiment lite med texEnergimätare (nya och begagnade när tillfälle ges)Temperaturmätare (ir "handmodell")Loggningsblock (tryck upp några block där man enkelt kan fylla i sin loggdata)Trådlös överföring till din loggningsutrustningaddaptrar till usbmm mm
Det låter jättebra ThumbsupGrattis till friåret.
Vad tror du jag har friåret till... (började i onsdags)Jag har redan köpt hem adaptrar, så de kan jag sälja redan nu.IR-givare utvärderas, har några modeller som jag testar.Trådlös överföring, ja varför inte.Energimätare kommer nog. jag har sålt några stycken på begäran, men har planer på att ta in dessa i mitt sortiment när nya webbutiken blir klar.Så som du ser finns planerna redan, det är tiden som inte räckt till. Nu har jag mitt friår som jag tänkt använda till att:1. Uppgradera forumet2. Utöka funktionerna genom att lägga till en "portal"3. Snygga till hela designen så det blir mer proffsigt4. Ny, mer avancerad webbutik5. Skriva mer redaktionellt material6. Förenkla administrationen kring beställningar/leveranser7. Införa ett bättre annonseringssystem med fler funktioner och möjligheterFörhoppningen är att få en snyggare, snabbare site, men mer och bättre funktioner och innehåll. Den skall ändå vara snabb och lättmanövrerad med en liten webbutik som innehåller lite kringutrustning som kan vara av intresse för en värmepumpsfreak Vad jag lärt mig det senaste året är dock att man inte kan konkurrera med de som säljer billigt (svart) via blocket, inte om man vill ha en skälig ersättning för nedlagt arbete, så de saker jag kommer att sälja kanske inte blir de billigaste man kan få tag i, men de skall vara bra och med fullständiga garantier.Att sälja värmepumpar har jag faktiskt inte en tanke på. Det blir ett alldeles för stort åtagande för mig, jag har i dagsläget inga planer på att sluta min ordinarie anställning som systemtekniker, och att börja sälja värmepumpar skulle kräva så mycket av min tid att det inte ter sig möjligt i mina ögon...
HejSjälv tycker jag att största problemet med att starta företag är att dom flesta som startar inte verkar kunna den ekonomiska sidan av företagande.Som ett exempel är att man betalar så hemskt mycket moms, vilket ju är en indikation på att man har stor vinst i företaget.MVHMesser
Det är väl bra att de som kan regelverket erbjuder det som en tjänst. Problemet är kanske i detta fallet att den som erbjuder tjänsten om regelverket för småföretag har/informerar fel.