0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det brända stiftet på el-patronen är nollan. Då kan man fundera på om el-patronen är lite felkopplad? Den ska matas av tre olika faser annars kan nollan bli överbelastad. En fas steg 1 via K10 och två faser steg 2 via K67. Dessa måste alla vara från olika faser.
Nej, om HP löser så återställer man detta med en omstart.HP stoppar kontaktor K68 som återställs av omstart.Sen kan det vara själva kontaktorn K68 som fått en smäll av åskan och inte vill funka, detta kommer ge samma larm som HP/MS.Den sitter först på 3-fas matningen och om åskan pajade ett stift på elpatron så kanske samma sak hänt på K68.Kolla då även överhettningsskyddet på elpatron samt K67 och K10?Samtidigt kanske det var lite tur om åskan bara gick in via en av faserna så den fasen där elektroniken ligger klarade sig?
Fas -> motorskydd 95 -> motorskydd 96 -> (Plint X113/X112) -> Reläkort (Relä 3 COM) och K68 NO 14.Reläkort (Relä 3 NO) -> K68 13 NO.K68 13 NO -> K68 A1.K68 A2 -> N.K3 är en hållkretsstartare för K68 förstår jag det som, som bara fungerar kom MS och HP är i normalt läge. Hållkretsen släpper om HP aktiveras eller motorskyddet löser. Eller spänningen stängs av förstås.Har du spänning på 96 är motorskyddet återställt. Har du spänning på K68 14 är HP hel.LP ser ut att vara kopplad rakt mot styrdator.Driftpressostat ser ut att vara kopplad rakt mot styrdator.Men jag ser inte att pumpen skulle ha 3 st pressostater även om det finns 3 i schemat.Hittar ingen signal i schemat som identifierar att K68 inte är dragen. Finns det någon gren vid K3 i verkligheten?Är det något mer som är anslutet som inte syns? Vid motorskyddet etc?