0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Går det att använda vaccum för att kolla tätheten?Typ starta i kyla och efter 2-3 min stänga för tunna röret, köra lite till och stänga för tjocka röret samt direkt bryta strömmem.Skulle kunna koppla in vaccumpump, tömma rören och lämna vacc för en timma.Kan det visa att det är läckage i rören?
nej det hjälper inte, det är lättare för gas att gå ut under tryck än luft sugas in i vakum.manometer är a&o i dessa fall du måste mäta sugtrycket.utedelens fläkt går sällan för fullt i kyldrift.hade du haft gasbrist skulle det tunna röret frosta på.mäta givare är ingen dum ideérörgivaren i innedelen kan ge denna symptomen
Med eran hjälp avläste jag felkoden.
Felkoden är överhettning av kompressor, kan bero på givarefel, hetgas cirkulation i kompressorn dvs defekt kompressor, kärvande expansionsventil eller fyrvägare kan ge samma. kompressorn går ner i varv i flera steg innan den sätter felkoden.kan självklart vara gasbrist oxå, men inte troligt utan att mäta sugtrycket
Läckte det vid muttrarna eller varför drog han åt ?Går nog att få det skapligt rätt fyllning om han har koll på alla förutsättningar men enklast är att tömma och fylla, R410 är en blandsoppa.Svårt att veta om det var läckage eller dåligt fyllt från fabrik, tror det är extremt ovanligt oavsett märke att det är felaktigt uppfyllt på fabrik men det kan ju ha läckt i någon ventil/täcklock.Vacumsuger gör man inte om man bara fyller på.Det fungerar nu utan att vandra mycket upp och ner i temperatur om jag förstår det rätt?Vem tusan vill ha en filmkamera i nyllet när man jobbar
Jag ville filma hans händer. Ja. Den verkar fungera ok. Fick stänga den. För mycket kyla...
Hej,Har exakt samma fel och kör samma modell som du.Löstes problemet någon gång?Var det bara att fylla på gas på din så blev det bättre?Min diod lyser med fast sken så det borde inte vara gasen samt att installatörer har varit här men inte blev det bättre med kylan...
Den är inget bra maskin som AC. Till värmen är den ok.Det var "bara" att fylla på gasen. Min KAISAI ger mer kyla...
skulle påstå tvärt omFH fungerar till kyla bättre än en motsvarande kiasai under samma förutsättningar och storlek på maskin.