0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Gå inte på gårdagen teknik med vatten i ytterdelen. Utan köp en som har växlaren på insidan + att den går på 410 och inte 407. De nya 410 pumparna är mindre och jobbar till -20grader.Sist men inte minst viktigt gå på en stor aktör med teknik och pengar i ryggen.mvh Rickard
Citat från: Rickard VPGR skrivet 20 mars 2006, 10:11:11Gå inte på gårdagen teknik med vatten i ytterdelen. Utan köp en som har växlaren på insidan + att den går på 410 och inte 407. De nya 410 pumparna är mindre och jobbar till -20grader.Sist men inte minst viktigt gå på en stor aktör med teknik och pengar i ryggen.mvh RickardHmmmm...bara en snabb fråga...saluför inte ni både sanyo co2 med värmeväxlare i ytterdelen & Nibe med 407c....men det är kanske bara till dom kunder som inte förstår bättre?
Hallo,Om strömbortfall sker så fryser inte VPn direkt. Enligt uppgift för den jag har (sanyo co2) så skall den klara ca. 1 dygn vid smällkyla innan sönderfrysning. Om strömmen blir borta länge tappar man ur vattnet ur VPn och undviker på detta sätt att den fryser sönder. Nu kan man ju resonera att "vad händer om jag inte är hemma under flera dagar och strömmen är borta och jag därmed inte kan tappa ur vattnet...". Då resonerade jag somså att då är det nog mer än bara VPn utomhus som fryser sönder.En liten finess är att ha ett larm som meddelar när det är strömavbrott, då vet man ju om man skall ringa grannen.