0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Överväg Sanyo SAP KRV 93EH eller 123 EH. Tysta och starka maskiner som ger mycket värme vid låg temp och till bevisat hög verkningsgrad. Läs testet 8/05 på Råd&Röns hemsida.Panasonic har länge dominerat marknaden i Sverige, men det betyder inte att deras maskiner är bäst. MVH/Gano
Panasonics maskiner kanske inte är bäst,men jag är jätte nöjd med min maskin. Jag tror att det inte skilljer så katasrofalt mycket mellan olika märken. Jag tycker inte att du ska vara rädd för att köpa en panasonic. Lullet som jonisering och syreberikning får du på köpet. Toshiba gör även bra maskiner som fungerar bra vid låga temeraturer, men dom har lite högljuda inomhusdelar.Lycka till med ditt pumpval
Citat från: teery skrivet 19 mars 2006, 17:08:00Panasonics maskiner kanske inte är bäst,men jag är jätte nöjd med min maskin. Jag tror att det inte skilljer så katasrofalt mycket mellan olika märken. Jag tycker inte att du ska vara rädd för att köpa en panasonic. Lullet som jonisering och syreberikning får du på köpet. Toshiba gör även bra maskiner som fungerar bra vid låga temeraturer, men dom har lite högljuda inomhusdelar.Lycka till med ditt pumpval Har en E9 hemma men den åker ut och in kommer en Fujitsu. E9 har gått bra men jag vill ha mer. Och jobbar men med VP så är det bara att byta mvh Rickard
Jag har funderat lite på Fujitsu, men ser man på angiven prestanda så har de klart lägre värmefaktor än de flesta andra. Det gör mig givetvis tveksam. Jag har också funderat lite på den maskin som Citcop säljer under eget märke (det är väl Chofu de heter egentligen?), någon som har erfarenhet av dessa?