0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Det var inte så enkelt att hitta nått, men detta är kanske rätt ställe?
Hej och tack för engagemanget, dessa 3 bilder har jag i manualerna till pumpen, det som förvirrar lite är att1: Den översta instruktion behandlar ju rätt givare CR5 RF och det står att man ska koppla in sändaren till anslutningskabeln, hittar dock ingen direkt lös kabel som skulle kunna vara anslutningskabeln.2: Mellanbilden behandlar ju kretskortet med in och utgångar, EMS fattar jag det också som ska användas, dock sitter det redan 1 kabel på ena EMS porten redan, ska denna vara kvar ihop med en ev givarkabel isåfall ?!?3: Den nedre bilden visar ju på en givare med LCD display och som är till tidigare Rego styrdisplayer Vet inte riktigt vilket ben man ska stå på, kanske medföljer kopplingsschema när jag får hem givaren !?!
Jaså, du hade inte fått hem givaren, det medföljer normalt en manual med denna, trodde du fått tag på en trådlös givare utan nån manual på nått sätt.Sen gissade jag att det är samma ingång som RC100 rumsgivaren och det går utmärkt att koppla in flera grejer på samma EMS-bus.Olika grejer har olika register så om du har shuntmodulen eller IP-modulen så kan den sitta på samma bus.Kontrollpanelen sitter dock på utgången bredvid.
Nån form av förklaring måste ju följa med, random färger funkar ju inte?26 och 27 är strömförsörjning där 26 är 12 V och 27 nolla.19 och 20 är EMS-bus där 19 är nolla och 20 signalen.Ibland finns förklaringen på en klisterlapp inuti kapslingen?
Hittade sladden! Den var intryckt till höger av installatören. Förstod inte att det var en "ledig" kabel. Nu är den inkopplad och dom är ihopparade. Symbolen på pannan lyser med fast sken så den verkar nöjd. Men jag har inte ställt om något på pannan. Kommer den visa aktuell avläst temperatur någonstans? Får väl se om den ändrar sig. Bild efter uppstart.
Det skulle inte gå att lägga upp en bild på vart den satans kabeln fanns, sliter mitt hår 😄