0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan tillägga att även jag hatar när tillverkare/leverantörer stoppar huvudet i sanden och vägrar erkänna sina brister.Inte sällan "arbetar de i det tysta" med åtgärder, men vill inte tappa försäljning innan de har en fungerande lösning klar.Den typen av uppträdande måste anses som bedrägligt.
Åter igen, jag tror att stora skillnader i upplevelser av en viss produkt mest beror på olika förväntningar av kunderna, inte nödvändigtvis av prestanda på produkterna.
Förväntningar? Uppenbarligen har du ingen aning om vad du pratar om. Mitt barn som har rummet intill utdedeln klagar på att han har ont i öronen av dånet. Inget fönster på den sidan. Sedan kommer Mitsubishi med nonsens om EXTREMT tysta utedel och "har aaaaldrig hört talas om liknande" bemötande när de var här. Förstår du varför vi som har dessa bekymmer är så förbannade? Vidare. Varför skulle de köpa tillbaka en utedel som fungerar perfekt? Vi är tekniker, vi vet hur dessa maskiner funkar, vi har nu varit här hos dig och lyssnat. Allt är i sin ordning. Fick jag som svar.
sånt kan lätt göra att man överreagerar.Sålt i tusental utan allt för många klagomål.Vill du inte ta till dig av goda råd så är det upp till dig.
När det är frost på kylflänsarna låter utedelen outhärdligt. (Detta mellan 0 och +5 grader). Förövrigt "bara" fördjävligt.Kontaktat både min installatör och Mitsubishi.Sistnämnda flera gånger."Aldrig hört talas om liknande historia" hör man bara.Oavsett vad man säger och hänvisar till andra med liknande fel så är förnekelsen total från Mitsubishi.Jag läste att andra också kontaktade ARN, vet ej status där.Mitt fall så tror det enklaste, billigaste och för att behålla håret i dethär laget är att bygga in utedelen med vägbullerplank eller liknande.PUHZ-SW100YAA utedel installerad 2018
Har ni byggt något "skydd" runt/över utedelen?Jag har en Nibe 2025...13 år gammal, som jag byggde väggar/tak ikring...eftersom jag inte ville ha snö på den. Det fungerar bra....