0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag har en Daikin caldo xrh30. Under några veckor har vi haft -5 ner till -12 grader. Vid de temperaturerna tycker jag det är svårt att få någon värme från pumpen. Jag har fläkthastigheten på max hela tiden (5 av 5) men den ligger nog på hastighet 2-3. Har valt 24 grader på fjärren och fullt blås. I morse när jag vaknade det 18,5 - 19 grader i vardagsrummet där innerdelen är placerad, vilket känns rätt märkligt. I natt har det varit -11. Har hänt några gånger innan också. I appen står det att pumpen är i energisparläge, vilket jag inte har valt vare sig i appen eller med fjärren. Går inte trycka bort. Har provat att bryta strömmen men det blir ingen skillnad. Har ni någon fundering på vad det kan vara för fel, om det ens är något?Mvh Erik
Om du aktiverar energisparläge i appen (2 nivåer) så går inte maskinen för fullt. Kontrollera noga, det är vanligare än du tror att man sätter på det.Maskinens kapacitet är mycket hög så din ger inte maxeffekt just nu av någon anledning.D
I appen under "speciella driftlägen" hittar jag bara "off", "kraftfull" och "econo". Även om jag väljer "off" står det överst i appen att energisparläge är aktivt... Finns det fler ställen att klicka på i appen för att stänga av energisparläget? Klickar jag på rubriken "energisparläge är aktivt", kommer det upp en popuppruta där följande står: "Den tillgängliga effekten för denna enhet är begränsad. I händelse av komfortproblem försök att reducera inställningarna för enegergisparningen eller stäng av den."Antingen är jag trög eller trött eller bådadera..
Vilken app har du ?Daikin online controller eller Daikin residential heating ?D
Det är inte så att du har råkat aktivera "Läget Power Saving" som ligger fjärde uppifrån i huvudmenyn?Det är en mode som vad jag förstår varken kan ses, aktiveras eller avaktiveras i fjärrkontrollen. Skulle tro att Powerfull-läget kör över denna begränsning, men jag är osäker.Denna mode är den enda jag sett ger meddelande i appen om att pumpen är i "energisparläge".Nu är vi nått på spåren! I den menyn har jag inte varit nån gång innan. Den verkade vara aktiverad. Nu djävl*r värmer det på i powerläget! Det har det aldrig gjort förut! Vi har haft pumpen i två och ett halvt år och tydligen kört på energisparläge hela tiden.. Stort tack!
User.exe ?