0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hyfsat vanligt fel att slingan i Nibe slaggar igen, vi har bytt 3 beredare i höst, 2 igenslammade, en hade hål. Det beror helt på vattenkvaliten, egen brunn som kommunalt vatten, men ströst problem får man, om man kör lyx, då blir vattnet så varmt, så det fastnar avlagringar på slingan.Daikin hade bra support en gång i tiden, nu har dom ingen.
Hyfsat vanligt fel att slingan i Nibe slaggar igen, vi har bytt 3 beredare i höst, 2 igenslammade, en hade hål..........
Har du skurit upp beredaren för att få beläggningen bekräftad ? eller finnsdet en öppning/lucka så man kan se insidan ??
Är inte direkt hemma på modeller och vad dom innehåller, men det skrivs som att 1245 i 6-8-10 kw har VVB i sig och 1145 12-15-17 inte har det. Min tanke på det är, större effekt tillskrivs dom senare och ska klara större hus eller vad. Osäkt kan man undra om uppskrivning av effekten beror på att inget VV tas ut från dom. VV är otroligt törstig på effekt, in kommer ca + 6 C kyler tank/slinga kraftigt och ska värmas till ca + 55 C och under tiden så får huset igen värme. Där ligger i mina ögon en hund begraven med uppskrivning av 1145 12-15-17 , många kw som går till VV. Inget som jag kan ge belägg för men en tanke i det hela.