Jag har noterat detta sedan ett annat företag, (systerbolaget dessutom

)påtalade att detta inte stämde. Inte alltid man verkar vara överrens inom familjen... Blir hursomhelst nej till köp från dessa firmor.
Jag antog först att en standardinstallation var för utbyte av värmepump då vissa håltagningar osv redan är gjorda samt att man kanske använder sig av det gamla materialet om det går och bara adderade om det behövdes något extra. Total installation om man ska göra allt från grunden. Men vad vet jag

Dock har jag förstått att en del tar betalt för nedmontering och andra inte oavsett installation.
För Heron ingick inte nedmontering i priset, därför blir det 1500 kr tillägg på priset samt att installationstiden är 2-4 veckor.
Jag har bestämt mig för Toshiba 25, Shorai edge alt Daisekai 9. Lokal firma på grannorten. Får demontering och bortforsling samt installation i nästa vecka isåfall

Känns som ett bra val iallafall.
Nej precis, det blir inga -15 i långa perioder, inte ens i perioder utan det handlar väl om ett par dagar isf.. känns ju dock bra att vara lite optimerad ändå, man vet ju aldrig med vädret nu för tiden