Ja en läcksökning/provtryckning är ju nåt jag ska göra i veckan så man vet om de är nåt aktuellt fel eller om den där gula olja vart där sedan tidigare. När jag pratade med Nibe (de första jag gjorde så sa dem att allt fanns till min modell) jämförde lite priser och de är billigare att köpa direkt från Nibe. Ex,) CPU kort gick på 500kr plus moms medans JS tar 1000kr ink moms. Såg ut att vara genomgående på alla delar.
Gångtiden är Max 12min för avfrostning sen kör den 60min om jag förstått menyerna rätt. Vad ska spänningen vara på reläkortet/kontakter till 4-väggkontakten? Spolen såg rätt rostig ut då jag kikade ner där idag. De enda jag bytt är utvändiga slangarna till själva pumpen då de stålomspunna höljet hade rostat sönder. Byggde eget i pex med avluftning och armaflex isolering då ersättningsslangarna var alldeles för långa 20cm för långa. Tack för konstruktivt svar
Känns lite långt med 60 min körtid. 45 min är standard enligt F2025-manualen. Vet inte vad som är standard på din.
Den tappar mycket verkningsgrad om den är för isig.
Min efterföljare som är väldigt lik din klarar 47-49 min beroende på väder. Har den på 47 min nu som den senast gör avfrostning. Min uppfyller slutvilkoret efter 3.5 minut. Men den har max tillåten avfrostningstid 10 min möjlig, det motsvarar nog dina 12 min.
Samma artikelnummer på styrkort på våra.