0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej.när jag skulle göra rent på spillvatten korgen så lade jag märke att korgen var helt tomt från vattnet som jag brukade se då och då? Jag öppnade luckan högst upp till vänster bredvid fläkten och såg jag inga kondens vatten överhuvudtaget! tort i stora lådan och inga kondens i rörslingan heller! . Pumpen går just nu på bra ,kompressor går hela tiden med EL patron då och då vid behov och elementen är varma till och med men jag märker att varm vattnet till förbrukning hemma räcker inte och det kan komma en stund kalt vatten och sen omvandlas till varmt igen! jag måste skruva mer på ratten till röda gränser ibland för att få varm vatten och ibland så behövs inte det!temp. ser ut så här i pumpen:GT3:1=52 GT3:2=50 GT3:3=48 GT6=70 som är till kompressor. inne temp är 24grader och kurvan inställd på 6.4 gran.är det någon som kan hjälpa mig att förstår vad som händer i min pump där det inte finns kondensvatten alls?Tack på förhand
Hej,jag har fyllt vatten i svarta behållaren men efter 3-4 dagar så blev den helt tomt igen vilket betyder att det inte kommit kondensvatten!! . Det som är märkligt att vattnet är varmt i elementen och för förbrukning och kompressor går som vanligt med El patron då och då utan anmärkning. Jag blir då lite oroligt för det kan vara ett tecken på kommande fel eller så kan det vara normalt utan kondensvatten under den här tiden!!//