0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Din värmekurva ser ut att vara väldigt höj (8 eller 9) gissar jag. Har du gammal kåk med radiatorer är det ev rätt. I ditt fall är nog gasen slut i förångare på -15 och avluft på +5. Normalt skall det skilja bara 5 grader, inte 20. Jäg säger så då kompressorn troligtvis kört 1h och minskning i luftflöde är ca 5%. Avfrostning sker vid minskning på 10% och historiskt har du haft ca 2h mellan avfrostningarna.Om inte nattens ”avfrostning” hjälper så har du nog läcka.
här kommer då en dygns-logg efter den "hårda" avfrostningen. lät kompressor vara av i ca 9 timmar. lustiga är att efter det har jag inte haft en enda vanlig avfrostning.startade den igen ca 19:00 lördag kväll.och i början såg allt bra ut gradminuter gick inte högre än -70-80. tills jag tog en dusch vid ca 10:00 på söndag.. 12:30 jobbade den fortf med varmvatten. efter det var gm -500ca. och då började förångnings begränsning osv..säger detta något om vad som kan vara fel?tack på förhand!P.
sista bilden visar att du har is på förångaren, att du har is på gavlarna, gör inget, men just som du ha på sista bilden i elementet, så har du knas med avfrostning.