Vi fick en fin present i veckan:
Det har stått en "Pressostat Låg" på vår IVT Greenline HT Plus E11 som väntat på kvittens i ca 10 dagar och under tiden kört på rent tillskott. Det blir fin räkning! (Det man inte har i huvudet får man tydligen ha i plånboken ;-) Efter kvittens verkar allt fungera normal än så länge.
Orsaken varför vi missat larmet är att displayen legat i dim-läge och texten syns knappt. Samma sak med larm-led'en som sitter väldig konstigt placerad. Men det lite tråkiga eller rättare sagt det väldigt klantiga i den här historien är att vi har en Husdata H60 för övervakning men glömt konfigurera de automatiska larmen för sms och e-post.
Några frågor:
1. När det gäller "Pressostat Låg" tänkte jag rensa Flexi-slangarna som eventuell håller på att proppa igen. Jag undrar om någon kan ge några korta råd för av- och på-montering av dessa? (se bilder)
2. Jag hörde med Husdata om man kan simulera ett larm för att kolla att allt funkar och fick rådet att bryta en fas. När jag testade detta verkar bara en av faserna användas i normalt driftläge. Jag fick inget larm på de faser som inte användes när jag bröt dessa. Används alla faserna endast vid tillskott?
3. Någon som har en idé hur man kan skapa ett fingerat larm så vi kan testa att larmfunktionen funkar med sms och e-post?
4. Husdata har möjlighet till larm för "tillskott steg 1" samt "tillskott steg 2" men jag kan inte hitta någon info om detta i manualen för IVT HT+. Någon som vet skillnaden på dessa lägen?
--
Tack på förhand!
Bilder på Flexi-slangar i IVT Greenline HT Plus E11: