0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är ca 2-3 grader ute. Kompressorn går konstant men ibland när elpatronen stöttar för körning av varmvatten så hamnar pumpen i ett läge där kompressorn slår ifrån för att sedan starta igen snabbt därefter. Nån som har något inspel? Känns ju som det blir lite onödiga start/stopp av det där beteendet.
Efter detta fick jag snabbare värmning av varmvattnet och inga mer trasiga säkringar kl 19.00 i vintern då man lagar mat och det är -10 grader ute
Tack Lasse. Ja det lär det bli. Förra ägaren hade inte skickat in för trygghetsförsäkringen men det gick som tur var att efterregistrera. Jag skall förlänga den när den går ut om tre år. Definitivt.Bra tips med loggningen. Skal köpa ett litet usb och börja köra Excel-loggning. Kör du loggamera?Verkar vara ganska avslöjande med avluft vs. Förångartemp. Mina ligger inom en grad så verkar som allt fungerar här.
Aha, radiatorer uppe...Jag läste väl inte första inlägget ordentligt...Du måste nog ha igång cirkpumpen i skåpet och ratta in shunten.Shunten (svarta ratten till vänster) styr hur mycket som fördelaren tar från primärsidan/sekundärsidan.Ju mer du stänger shunten ju mer värme kommer gå till övervåningen och mindre till golvvärmen.Börja med nått mellanläge och justera in dig mot när du upplever att fördelningen värme upp/nere känns OK.Sen kan du ställa in termostaterna så de stänger vid övertemp.